خبرگزاری کار ایران

ذخیره‌سازی سوخت و تولید برق پایدار زمستان به طور جدی در دستور کار قرار گیرد

ذخیره‌سازی سوخت و تولید برق پایدار زمستان به طور جدی در دستور کار قرار گیرد
کد خبر : ۱۵۴۸۴۳۴

نشست مدیرعامل شرکت مادرتخصصی برق حرارتی با مدیران عامل شرکت‌های تولید و مدیریت تولید برق سراسر کشور به منظور بررسی آخرین وضعیت این صنعت و تمهیدات پیش‌رو برای تولید برق پایدار مشترکان برگزار شد.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، ابوالفضل عسگری، مدیرعامل شرکت برق حرارتی در این نشست با تاکید بر اینکه برنامه‌های ارتقای توان تولید واحدهای گازی و رفع محدویت تولید واحدهای بخاری باید به جدیت دنبال شود، ادامه داد: لازم است که راهکارهای موجود برای جبران فاصله بین ظرفیت عملی نیروگاه‌های حرارتی با انرژی تولید شده شناسایی و برنامه لازم از سوی شرکت‌های مدیریت تولید برای اولویت‌بندی پروژه‌ها و اجرای اقدامات مربوطه تدوین شود.

وی بر لزوم احداث بخش بخار نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی دولتی تاکید کرد و افزود: اجرای این پروژه‌‌‌ها علاوه بر افزایش ظرفیت تولید برق کشور باعث رشد راندمان نیروگاه‌‌‌های حرارتی و کاهش مصرف سوخت نیروگاه‌‌‌ها می‌شود.

عسگری با اشاره به محدودیت منابع آبی در کشور بر لزوم تکمیل هر چه سریعتر برج خشک‌ نیروگاه‌های اصفهان و شهید مفتح همدان اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای سیاست‌های صنعت برق حرارتی به منظور صرفه‌جویی در مصرف آب، پروژه تبدیل سیستم خنک‌کننده‌تر واحدهای پنج و دو نیروگاه‌های اصفهان و شهید مفتح در دستور کار قرار گرفته که با تکمیل این طرح‌ها شاهد صرفه‌جویی 85 درصدی در مصرف آب این دو واحد خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه جایگزینی واحدهای نیروگاهی فرسوده در اولویت برنامه‌های برق حرارتی قرار خواهد گرفت، اضافه کرد: با توجه به در پیش بودن روزهای سرد سال مسئله ذخیره‌سازی سوخت و تهمیدات مربوطه برای تولید برق پایدار زمستانه نیروگاه‌های حرارتی به صورت جدی در دستور کار قرار مدیران استانی قرار گیرد.

عسگری با بیان اینکه ستاد شرکت، پشتیبان و تسهیل‌گر شرکت‌هاست و کار اصلی در شرکت‌های زیر مجموعه انجام می‌شود، گفت: رعایت بودجه مصوب و انضباط مالی، کاهش زمان برنامه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی، اتصال نیروگاه‌ها به خط لوله فرآوردهای نفتی، پیگیری تامین سوخت نیروگاه‌ها توسط شرکت‌های مربوطه در استان‌ها، تعیین تکلیف پرونده‌های سنواتی و... از دیگر مواردی است که باید از سوی مدیران مربوطه مورد پیگیری جدی قرار بگیرد.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی با تاکید بر مسئله تکریم مادی و معنوی پرسنل صنعت نیروگاهی، گفت: توجه ویژه به وضعیت معیشت پرسنل، جانشین پروری، نگهداشت نیروی انسانی و... از موضوعات مهمی است که باید در حوزه منابع انسانی به آن توجه شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز