خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد:

آخرین قیمت انواع خودروهای داخلی، مونتاژی و وارداتی/ خودروسازان از عرضه امتناع می‌کنند

آخرین قیمت انواع خودروهای داخلی، مونتاژی و وارداتی/ خودروسازان از عرضه امتناع می‌کنند
کد خبر : ۱۵۴۶۶۰۱

رئیس پیشین اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران ضمن تشریح آخرین قیمت انواع خودروهای داخلی، مونتاژی و وارداتی از تداوم ضعف عرضه خودروهای داخلی خبر داد.

سعید موتمنی، رئیس پیشین اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران در تشریح آخرین وضعیت بازار خودرو به خبرنگار ایلنا گفت: افزایش قیمت ارز در هفته‌های اخیر قیمت خودروهای وارداتی را افزایش نداد این در حالی است که همواره افزایش قیمت ارز به گران‌تر شدن این خودروها می‌انجامید و در میان محصولات وارداتی انواعی که واردات آنها از سال گذشته تاکنون افزایش داشته کاهش قیمت داشتند به طور مثال محصولات کرولا از رنج قیمت ۴میلیارد تومان به حوالی ۲.۵ میلیارد تومان افت داشته است. 

وی افزود: تنها عاملی که همچنان در بازار خودرو تاثیرگذار است و به افزایش قیمت‌ها انجامیده کمبود عرضه خودروهای ایرانی است، هر چند خودروسازان از افزایش تولید خودرو در اواسط سال نسبت به اوایل سال جاری خبر می‌دهند اما این افزایش تولید به افزایش عرضه خودرو در بازار نینجامیده زیرا خودروسازان خواهان افزایش قیمت‌ها هستند و از عرضه خودرو به بازار با قیمت‌های کنونی امتناع می‌کنند.

موتمنی ادامه داد: اگر افزایش تولید به افزایش عرضه انجامیده بود، شکاف قیمت شرکتی خودروها با قیمت آنها در کف بازار تا این اندازه عمیق نبود به طور مثال قیمت دنا ۶۶۰ میلیون تومان در شرکت فاکتور می‌شود اما در کف بازار در کانال ۹۹۰ میلیون تومان معامله می‌شود، اگر عرضه کافی بود فاصله این دو قیمت ۱۰۰ میلیون تومان بود نه بیش‌تر از ۳۰۰ میلیون تومان. 

وی خاطرنشان کرد: افزون بر اینها بی‌ثباتی سیاسی اخیر هم به سهم خود رکود بازار خودرو را تشدید کرده و مردم شرایط را برای معامله مناسب نمی‌بینند. 

رئیس پیشین اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران در ادامه شرحی از قیمت انواع خودرو در بازار ارائه کرد و گفت: قیمت خودروهای مدیران به کف یا حتی زیر قیمت رسیده و اختلاف قیمت خودروهای مونتاژی و وارداتی در کم‌ترین میزان خود قرار دارد؛ در میان خودروهای داخلی پژو پارس در کانال ۷۰۰میلیون تومان و پژو پارس TU5 در کانال ۹۰۰میلیون قرار دارد. 

وی ادامه داد: ۲۰۷ دنده‌ای ۷۲۰ میلیون تومان، ۲۰۷ سقف شیشه پانوراما ۸۰۰ میلیون، ۲۰۷ اتومات یک میلیون تومان، تارا دنده‌ای ۷۹۰ میلیون تومان، تارا اتومات ۹۶۰ میلیون تومان، کوئیک ص ۴۲۰ میلیون تومان و کوئیک اتومات ۵۵۰ میلیون تومان قیمت دارند. 

موتمنی قیمت انواع خودروهای وارداتی و مونتاژی را تشریح و اظهار کرد: چانگان یک ‌میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان، هایما یک ‌میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان، هایما S7 یک ‌میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، تیگو۷ یک‌ میلیارد و ۹۰۰ میلیون و فونیکس تیگو یک میلیارد و ۹۲۵ میلیون تومان قیمت دارند. 

وی بیان کرد: در میان خودروهای وارداتی توسان همچنان فاصله قیمتی را با دیگر خودروها حفظ کرده و دلیل آن هم بالا بودن تقاضا برای آن است و قیمت آن به ۴ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان رسیده است، همچنین النترا ۲میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان، کرولا مدل ۲۰۲۳، ۲ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان و مدل ۲۰۲۴ آن ۲ میلیارد و ۶۶۰ میلیون تومان قیمت دارند. قیمت کرولا هیبرید مدل ۲۰۲۳،  ۲ میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان و قیمت کرولا هیبرید مدل ۲۰۲۴، ۳ میلیارد و ۳۰ میلیون تومان است. اپتیما ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، سلتوس ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون و سراتا ۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون قیمت دارد. 

رئیس پیشین اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران اظهار کرد: در میان خودروهای برقی تقاضا برای خودروی آئودی بالاست، این خودرو در شرکت با قیمت ۴ میلیارد تومان فاکتور می‌شود اما چون عرضه آن کم است در بازار با قیمت ۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان معامله می‌شود. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز