خبرگزاری کار ایران

ذخیره آب باران برای مصارف شست‌و‌شو در یک شهرک مسکونی هلند


ذخیره آب باران برای مصارف شست‌و‌شو در یک شهرک مسکونی هلند
کد خبر : ۱۵۴۴۵۱۶

نخستین مجتمع مسکونی هلندی انجام کارهایی چون شستن لباس‌ها و شستشوی توالت‌ها را با آب باران آغاز کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری (nltimes.nl)،برای نخستین بار در هلند یک شهرک مسکونی جدید با یک مخزن آب باران در زیر هر خانه ساخته می‌شود.

به گزارش RTL Nieuws، خریداران خانه‌های نورد-هلند De Buurt) در (Venhuizen لباس‌هایشان را با آب باران می‌شویند، توالت‌هایشان را نظافت می‌کنند و گاهی اوقات به جای آب شرب، با آب باران از مخزن دوش می‌گیرند.

‌ این مخازن توسط آب بارانی که روی پشت بام خانه می‌بارد، پر می‌شود و از طریق ناودان به مخزن می‌ریزد.

آنتون ویکر، مالک هوم واتر تکنیک (Hemelwatertechniek) در این رابطه می گوید: "اندازه سقف اندازه مخزن حجم ذخیره آب باران را تعیین می‌کند، و سقف بالاتر به این معنی است که خانه آب باران بیشتری دریافت می کند."

خانه‌های موجود در املاک از نظر اندازه متفاوت هستند. برخی از آنها یک مخزن 6000 لیتری زیر خود دارند، خانه‌های بزرگتر دارای یک مخزن 15000 لیتری هستند.

ویکر اضافه می‌کند: «یک خانواده چهار نفره می‌توانند توالت را بشویید، ماشین لباسشویی را راه بیندازند و گیاهان باغ را به‌طور متوسط ​​به مدت ده هفته با مخزن کوچک آبیاری کنند. مخزن بزرگ دارای آب کافی برای استفاده برای استحمام است. منبع آب شبکه نیز به مخزن متصل است، بنابراین خانوارها در مواقع کم باران با کمبود آب مواجه نخواهند شد.

براساس این گزارش آب باران در خانه تصفیه می‌شود. در خانه‌هایی که از آب برای استحمام استفاده می‌شود این کار در چهار مرحله اتفاق می‌افتد. در خانه‌های دیگر تصفیه را تنها  با یک یا دو  فیلتر تضمین می‌کند که تمام آلایندگی قابل مشاهده مانند برگ یا شن پاک می شود. هنگامی که آب وارد خانه می شود از فیلتر کربن و میکرو عبور می‌کند تا آب رنگ شفافی داشته باشد و بو نگیرد. یک فیلتر غشایی حتی ذرات کثیفی ریزتر را از بین می‌برد و یک لامپ UV باکتری‌های موجود در آب را از بین می‌برد.

دیدگاه Milieu Centraal نسبت به این ابتکار مثبت است. هلند در حال حاضر آب آشامیدنی کافی دارد، اما به دلیل افزایش جمعیت و تغییرات آب و هوایی، پاسخگویی به تقاضا برای شرکت‌های آب آشامیدنی چالش‌برانگیزتر می‌شود.

به هر صورت آب آشامیدنی تمام نشدنی نیست، اما صرفه جویی مهم است و ذخیره آب باران یکی از راه‌های ممکن است و اگر در نظر داشته باشید که ما اکنون توالت را با آب آشامیدنی عالی می‌شوییم، این اقدام منطقی است.»

مخازن همچنین تضمین می‌کنند که آب باران بیشتر ذخیره شود و آب کمتری به خیابان می‌رسد. "به خصوص در هنگام بارندگی شدید، چیزی که ما اغلب شاهد آن هستیم، ممکن است فشار بر روی فاضلاب ایجاد شود و ذخیره بخشی از آب از این فشار جلوگیری می‌کند.

سخنگوی Milieu Centraal گفته است از آنجا که این ابتکار به این امر کمک می کند، ما آن را تحسین می‌کنیم.

میرجام بلوکر که در موسسه تحقیقات آب KWR کار می‌کند و متخصص در زمینه تقاضای آب شرب است، ملاحظاتی دارد. وی اشاره می‌کند که صرف نظر از اینکه ذخیره آب باران چقدر کارآمد است، تصفیه آب در هر خانه انرژی بیشتری نسبت به تصفیه مرکزی در یک مکان می‌کند و شما نباید هزینه تانکر‌ها را فراموش کنید.

ساکنان خانه‌های جدید هزینه آنها را می پردازند در حالی که قیمت آب آشامیدنی در هلند بسیار پایین است. اما آنها با استفاده از آب باران در مصرف آن صرفه جویی می‌کنند، در عین حال اگر بخواهید با صرفه جویی هزینه مخزن آب را پس بگیرید، زمان بسیار زیادی طول می‌کشد.

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز