خبرگزاری کار ایران

دعوت مدیرعامل راه‌آهن ایران از کارشناسان فنی ریلی اسپانیا

دعوت مدیرعامل راه‌آهن ایران از کارشناسان فنی ریلی اسپانیا
کد خبر : ۱۵۴۳۶۰۹

مدیرعامل راه‌آهن ایران با سفیر کشور اسپانیا دیدار کرد و طی آن، ضمن تاکید بر افزایش تعامل دانشگاهی بین دو کشور، از کارشناسان فنی حوزه ریلی اسپانیا برای حضور در ایران به منظور انتقال تجربه برای راه‌اندازی قطارهای پرسرعت دعوت شد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، جبارعلی ذاکری، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن با آنتونیو سانچس – بندیتو سفیر کشور اسپانیا در ایران و اینیگو گیل گازارس آرماندا، رایزن اقتصادی و بازرگانی سفارتخانه دوشنبه ۲۳ مهر ماه در ساختمان شهدای راه‌آهن دیدار کرد.

ذاکری در این دیدار، با اشاره به همکاری دیرینه و تعامل خوب راه‌آهن‌های دو کشور و همچنین سوابق درخشان سفیر اسپانیا، از جمله دریافت نشان ملی ماداگاسکار، ابراز امیدواری کرد: سوابق ایشان نشان می‌دهد که با تجربه خوبی که دارند، گام‌های بسیار خوبی را در رابطه با مسایل فنی و اجرایی بین دو کشور ایران و اسپانیا بر خواهند داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران طی سالیان، رابطه خوبی با کشورهای اروپایی داشته است و اکنون نیز ما آمادگی داریم با توجه به تعاملات علمی و صنعتی بین ایران و اتحادیه اروپا، همکاری خود با کشور اسپانیا را در حوزه ریلی گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه همکاری بین شرکت‌های علمی و فنی بخش خصوصی در حوزه ریلی، هیچگونه محدودیتی ندارند و در جهت توسعه فناوری بین کشورها می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند، تصریح کرد: در مرحله نخست، ما خواهان حضور کارشناسان حوزه ریلی ایرانی در اسپانیا و همچنین کارشناسان حوزه ریلی اسپانیایی در ایران هستیم.

مدیرعامل راه‌آهن تاکید کرد: در زمینه تولید واگن در داخل کشور و استفاده از واگن‌های مسافری و استفاده از ظرفیت‌های صنعت ریلی اسپانیا در توانمندسازی واگن سازهای کشور، می‌توانیم شاهد همکاری بین دو کشور باشیم.

تاکید بر استفاده از ظرفیت صنعت ریلی اسپانیا به خصوص در تولید لکوموتیوهای آلستوم

ذاکری اظهار کرد: در برنامه هفتم توسعه کشور، اجازه واردات لکوموتیو و انتقال فناوری برای تولید لکوموتیو به کشور داده شده است؛ به همین منظور علاقمند هستیم تا از ظرفیت صنعت ریلی اسپانیا به خصوص در تولید لکوموتیوهای آلستوم که بوژی آن‌ها در اسپانیا تولید شده، بهره ببریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی خواستار تبادل دانش و تعامل دانشگاه‌های فنی دو کشور ایران و اسپانیا شد و تاکید کرد: در سال ۱۳۹۶، هماهنگی بین یک شرکت اسپانیایی با راه‌آهن جهت ایجاد مرکز تکنولوژی تست ایران (مرکز ملی آزمایش‌های ریلی) شده بود که اکنون مایل هستیم تا این مرکز دانشگاهی با حمایت راه‌آهن، مجدد راه‌اندازی شود. 

وی با اشاره به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت حمل و نقل ریلی ایران، اظهار کرد: در رابطه با پروژه‌های ریلی که در کشور وجود دارد، ما اعلام آمادگی می‌کنیم که در جهت اجرای برنامه‌های توسعه حمل و نقل ریلی، از هر گونه سرمایه‌گذاری به ویژه در بخش ناوگان مسافری حمایت کنیم.

ذاکری ضمن استقبال از پیشنهاد سفیر اسپانیا در جهت برگزاری جلسات فنی بین کارشناسان دو کشور، گفت: ما در حوزه راه‌آهن پر سرعت نیاز به خدمات مشاوره‌ فنی داریم و از هر راهکاری که راه‌آهن پر سرعت را در کشور فراهم کند، استقبال خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: رویکرد جدید راه‌آهن، توسعه حمل و نقل مسافری است و به همین جهت، نیاز به واگن‌های مسافری با مشارکت بخش خصوصی کشور و تولیدکنندگان داخلی داریم.

مدیرعامل راه‌آهن تصریح کرد: از همکاری بین بخش خصوصی ایران که واگن‌های مسافری را در اختیار دارد، با شرکت‌های اسپانیایی استقبال و حمایت خواهیم کرد.

ذاکری خاطرنشان کرد: یکی از راه‌هایی که به آغاز این همکاری سرعت می‌بخشد، اجاره واگن‌های مسافری است که می‌تواند در اختیار شرکت‌های مسافری ایرانی قرار گیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز