خبرگزاری کار ایران

اوپک‌پلاس برای کاهش عرضه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه‌ای مذاکره‌ای نداشته‌ است

اوپک‌پلاس برای کاهش عرضه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه‌ای مذاکره‌ای نداشته‌ است
کد خبر : ۱۵۴۱۸۵۲

معاون نخست‌وزیر روسیه اعلام کرد مشخص شدن آمادگی بازار برای افزایش عرضه نفت اعضای اوپک‌پلاس از ماه دسامبر هنوز زود است.

به گزارش ایلنا از خبرگزاری رویترز، الکساندر نواک با اشاره به برنامه اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک‌پلاس) برای آغاز افزایش تولید نفت خام از ماه دسامبر، اعلام کرد هنوز زود است که بگوییم بازار آمادگی افزایش عرضه نفت را دارد.

وی گفت: اعضای اوپک‌پلاس هنوز درباره تغییر در توافق برای تسهیل تدریجی کاهش عرضه داوطلبانه اضافه روزانه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه‌ای از ماه دسامبر مذاکره‌ای نداشته‌اند.

تولیدکنندگان عضو اوپک‌پلاس از اواخر سال ۲۰۲۲ تاکنون در قالب کاهش عرضه جمعی و داوطلبانه عرضه نفت خام خود را با هدف تضمین ثبات بازار و قیمت‌های جهانی نفت، در مجموع ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز یا حدود ۵.۷درصد تقاضای جهان کاهش داده‌اند.

هشت عضو ائتلاف اوپک‌پلاس در نظر دارند به‌عنوان بخشی از تعدیل تدریجی کاهش عرضه داوطلبانه اضافه خود که تا سال ۲۰۲۵ ادامه می‌یابد، از ماه دسامبر روزانه ۱۸۰ هزار بشکه تولید خود را افزایش دهند.

بر اساس این گزارش، برنامه افزایش تولید از ماه اکتبر به‌دلیل کاهش قیمت‌ نفت به تعویق افتاد.

نواک در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا شرایط بازار به‌اندازه کافی برای جذب افزایش عرضه نفت را از ماه دسامبر جذب کند، گفت: اکنون خیلی زود است که بگوییم، ما روزانه وضعیت بازار را رصد خواهیم کرد.

نواک افزود مصرف نفت به‌طورمعمول در فصل‌های پاییز و زمستان کمتر است، با این حال تقاضای نفت از ابتدای امسال تاکنون یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز افزایش داشته است.

تردیدهایی وجود دارد که آیا تقاضای جهانی نفت همچنان طبق پیش‌بینی‌ها افزایش خواهد یافت.

عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان اعلام کرده است که اوپک‌پلاس همواره گزینه‌هایی دارد تا سیاست خود را بسته به شرایط به‌سرعت تغییر دهد.

در همین حال، اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز سه‌شنبه در گزارش چشم‌انداز کوتاه‌مدت انرژی اعلام کرد که به‌دلیل افت فعالیت‌های اقتصادی در چین و آمریکای شمالی، رشد تقاضای جهان و تقاضای نفت این کشور در سال آینده مطابق با پیش‌بینی‌های پیشین نخواهد بود.

اوپک‌پلاس قرار است به‌منظور تصمیم‌گیری درباره سیاست تولید در آینده، نشست خود را در یکم دسامبر (یکشنبه، ۱۱ آذر) برگزار کند.

نواک گفت: هنوز مشخص نیست که این رویداد به‌صورت آنلاین یا حضوری برگزار شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز