خبرگزاری کار ایران

راه‌اندازی نخستین آزمایشگاه تست ابزار آلات در کارخانه آروا / ایران می‌تواند قطب جهانی تولید ابزار شود

راه‌اندازی نخستین آزمایشگاه تست ابزار آلات در کارخانه آروا / ایران می‌تواند قطب جهانی تولید ابزار شود
کد خبر : ۱۵۳۳۲۴۳

قائم مقام مدیرعامل شرکت آروا از راه اندازی نخستین آزمایشگاه تست ابزار آلات در این مجموعه خبر داد و گفت: می‌توانیم صنعت ابزار ایران را به یکی از قطب‌های تولید ابزار در جهان تبدیل کنیم و موفق به وارد کردن صنعت ابزار شویم نه خود ابزار و اقدام به بومی سازی صنعت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فاز نخست اولین آزمایشگاه مرجع صنعت ابزار در کارخانه شرکت آروا امروز افتتاح شد. 

 حمید مصلایی، قائم مقام مدیرعامل آروا در نشست خبری این رویداد جزییات بیشتری از این دستاورد ارائه کرد و گفت: این آزمایشگاه اولین آزمایشگاه در صنعت ابزار ایران است و راه‌اندازی آن نه تنها برای مجموعه آروا بلکه برای کل صنعت ابزار ایران اهمیت دارد و علاوه بر اینکه به ارتقای کیفیت ابزارهای وارداتی می‌انجامد، تولید کشور را نیز ارتقا می‌دهد. 

وی تصریح کرد: آروا اولین تولیدکننده ابزار ایرانی است که موفق به راه‌اندازی آزمایشگاه تست ابزار آلات شده است. 

مصلایی اظهار کرد: با راه‌اندازی این آزمایشگاه کارخانه آروا علاوه بر یک واحد تولیدی به واحدی استراتژیک در صنعت ابزار ایران تبدیل شده است. 

قائم مقام مدیرعامل آروا خاطرنشان کرد: با این دستاورد می‌توانیم صنعت ابزار را به معنای واقعی در ایران بومی‌سازی کنیم. محصولات وارداتی آروا با استانداردهای بین‌المللی همخوانی دارد و این استانداردها ایرانیزه شده بر همین اساس ما ۷۰ ماه گارانتی برای ابزارآلات آروا تعریف کرده‌ایم. 

مصلایی یادآور شد: با راه‌اندازی این آزمایشگاه علاوه بر اینکه به مشتریان بالاترین کیفیت را اطمینان می‌دهیم قدرت رقابت‌پذیری خود را در بازارهای جهانی ارتقا می‌دهیم. 

وی همچنین گفت: می‌توانیم با تلاش، صنعت ابزار ایران را به یکی از قطب‌های تولید ابزار در جهان تبدیل کنیم و موفق به وارد کردن صنعت ابزار شویم نه خود ابزار و اقدام به بومی‌سازی صنعت کنیم. 

قائم مقام مدیرعامل آروا اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین عواملی که سبب شد آروا به تولید گرایش پیدا کند این بود که صنعت ابزار در ایران امکان بومی‌سازی ابزارها را نداشت، ما پس از تولید برای ارتقای آن و افزایش اطمینان خاطر در مورد کیفیت محصولات این آزمایشگاه راه‌اندازی شد و حالا در این آزمایشگاه می‌توانیم ابزارآلات دیگر واحد‌های تولیدی را نیز تست کنیم.

وی تاکید کرد: کیفیت و قیمت مناسب همواره اولویت ما بوده است و با توجه به در اولویت قرار دادن این موارد حتما قدرت رقابت با بازارهای خارجی خواهیم داشت و در ادامه به صادرات هم روی خواهیم آورد.

مصلایی در ادامه نشست با اصحاب رسانه از به‌کارگیری توان نیروهای متخصص داخلی و مشاوران خارجی در راه‌اندازی آزمایشگاه گفت و توضیح داد: در این آزمایشگاه تست عملکرد اینورتر، جوشکاری، طول عمر، ضربه، سختی و ضدآب بودن انجام می‌شود. 

وی همچنین صنعت ابزار را صنعتی مادر نامید که قابلیت رشد فراوان دارد.

به گزارش ایلنا کارخانه آروا با اشتغالزایی بیش از ۸۵۰ نفری در شهرک صنعتی شمس آباد فعال است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز