خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ستاد اربعین حمل و نقل جاده‌ای در گفت‌وگو با ایلنا:

اختلاف نظر با عراق برای تردد اتوبوس‌های مستقیم حل شد/ سرویس‌ تهران- نجف فعال است

اختلاف نظر با عراق برای تردد اتوبوس‌های مستقیم حل شد/ سرویس‌ تهران- نجف فعال است
کد خبر : ۱۵۱۸۹۴۴

سخنگوی ستاد اربعین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه زائرانی که بلیت مستقیم تهران- نجف را خریداری کردند نگران نباشند و این سرویس‌‌ها برقرار است، گفت: اختلاف نظری وجود داشت که حل شد و تردد اتوبوس‌های عراقی دراین بازه زمانی از همان مرز مهران انجام خواهد شد البته محل خروج اتوبوس تغییر پیدا کرده‌ است.

مهدی قلیزاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره عدم موافقت کشور عراق برای ورود اتوبوس‌های عراقی به خاک ایران برای جابه‌جایی زائران ایرانی در ایام اربعین اظهار داشت: زائرانی که بلیت مستقیم تهران- نجف را خریداری کردند نگران نباشند و این سرویس‌‌ها برقرار است. مرز به دلیل موضوعات امنیتی برای تردد اتوبوس‌های عراقی به سمت ایران بسته شد اما با رفع موضوع مرز بازگشایی و در حال حاضر هم سرویس‌های تهران- نجف با اتوبوس‌های عراقی برقرار است.

وی با اشاره به دلیل مخالفت عراق برای تردد اتوبوس‌های این کشور برای جابه‌جایی زائران ایرانی در ایام اربعین گفت: اختلاف نظری وجود داشت که حل و تردد اتوبوس‌های عراقی دراین بازه زمانی از همان مرز مهران انجام خواهد شد البته محل خروج اتوبوس تغییر پیدا کرده‌است.  

سخنگوی ستاد اربعین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره مدت زمان سیر اتوبو‌س‌های عراقی در مسیر تهران- نجف ادامه داد: در شرایط عادی مدت زمان سفر جاده‌ای در این مسیر بین 12 الی 14 ساعت است البته این مدت زمان به ترافیک ورودی به مهران بستگی دارد و از مهران تا نجف هم این مسافت در 4 ساعت طی می‌شود اما با توجه به شلوغی‌های ایام اربعین، در مرز معطلی 3 الی 4 ساعت پیش‌بینی می‌شود، به طور کلی مدت زمان سفر تهران- نجف با اتوبوس در این ایام حدود 17 ساعت است.

قلیزاد با بیان اینکهه بلیت تهران- نجف به صورت یکطرفه و با قیمت 2 میلیون و 600 هزار تومان به فروش می‌رسد و امکان خرید بلیت رفت و برگشت وجود ندارد، گفت: زائرانی که برای برگشت متقاضی بلیت مستقیم از عراق به تهران هستند باید این بلیت را از شرکت‌های عراقی در کربلا تهیه کنند که بهای این بلیت را باید به دینار عراق بپردازند.

وی با اشاره نگرانی‌ها درباره عدم رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی اظهار داشت: اتوبوس‌های عراقی مشکل ایمنی ندارند و قبل از حرکت، بازرسان راهداری در پایانه‌ها بازدید فنی از اتوبوس را انجام می‌دهند و در طول مسیر در ایران پلیس راه تردد این اتوبوس‌ها را رصد و کنترل می‌کند و برای تردد در خاک عراق هم تمام توصیه‌ها به رانندگان عراقی داده شده است.

سخنگوی ستاد اربعین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه عرضه بلیت اتوبوس اربعین به صورت پلکانی است و روزانه بلیت عرضه می‌شود و بلیت مستقیم اتوبوس تهران- نجف هم عرضه روزانه دارد، افزود: هر روز عرضه جدید اضافه می‌شود و 70 درصد بلیت‌ها مشمول سرویس برنامه‌ریزی شده، هستند و 30 درصد هم به صورت روز فروش در پایانه‌ها عرضه می‌شوند و تا روز 26 مرداد ماه 73 هزارنفر زائر اعزامی به مرزهای 6 گانه داشتیم و پیش‌بینی می‌کنیم این عدد به حدود 200 هزار نفر برسد.

قلیزاد با اشاره به برگشت زود هنگام زائران از مراسم اربعین حسینی از عراق گفت: زائران به دلیل گرمای هوا زودتر به کشور باز می‌‌‌گردند بطوریکه تا 26 مردادماه حدود 13 هزار 500 نفر از 75 هزار زائر اعزامی، به کشور بازگشتند.        

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز