خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

نفت پاشنه آشیل صهیونیست‌ها

نفت پاشنه آشیل صهیونیست‌ها
کد خبر : ۱۵۱۳۶۹۰

یک کارشناس انرژی گفت: متاسفانه کشورهای منطقه هم روابط گسترده‌ای با امریکا دارند و هم اینکه وارد روند عادی‌سازی رابطه با اسرائیل شده‌اند، بنابراین به این کشورها امید نیست که انتقال انرژی را به اسرائیل قطع کنند.

صباح زنگنه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره مقابله با اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی با ابزار نفت از سوی اعراب اظهار داشت: متاسفانه کشورهای عربی دارنده ذخایر نفت و گاز با امریکا روابط تقریبا استراتژیک داشته و مطیع ایالات متحده هستند. 

 وی افزود: امروز دورانی که اعراب و اشخاصی مثل ملک فیصل که تصمیم می‌گرفتند نفت را روی امریکا و  حامیان اسرائیل قطع کنند؛ گذشته است و افرادی که در کشورهای عرب منطقه در راس قدرت تصمیم‌گیری هستند نسبت به مردم فلسطین احساس مسئولیت و حمایت ندارند و یا حداقل کمتر دیده می‌شود. 

این کارشناس اقتصاد سیاسی تصریح کرد: اکنون در همین اندازه که به طور مستقیم نفت و گاز به اسرائیل و حامیانش نفروشند می‌تواند کفایت کند و اسرائیل را در همه فعالیت‌ها با مشکل جدی مواجه کند اما این کشورها منافع خود را در این نمی‌بینند که با اسرائیل مراوده نداشته باشند.

وی تاکید کرد: به استثنای الجزایر و لیبی و کشورهای غیر عرب مثل ونزوئلا که حاضر نیستند به صورت مستقیم به امریکا و اسرائیل نفت بفروشند؛ این اراده سیاسی در کشورهای عربی نفت‌خیز و صادرکننده نفت و گاز بدیده نمی‌شود که طرف مردم فلسطین و غزه باشند و اقدامات رژیم صهیونیستی را محکوم و بر علیه این رژیم اقدام عملی داشته باشند. 

زنگنه تصریح کرد: متاسفانه کشورهای منطقه هم روابط گسترده‌ای با امریکا دارند و هم اینکه وارد روند عادی‌سازی رابطه با اسرائیل شده‌اند، بنابراین به این کشورها امید نیست که انتقال انرژی را به اسرائیل قطع کنند.

وی گفت: اگر کشورهای عرب منطقه حتی صرف تهدید به اینکه اگر اسرائیل به رفتار جنگی علیه مردم غزه ادامه دهد، بازدارنده خواهد بود و همین تهدید کفایت می‌کند که اسرائیل را به عقب رانده و تصمیم به توقف جنگ علیه فلسطین و غزه کرده و دست به اقدامات تروریستی نزند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز