خبرگزاری کار ایران

وزیر اقتصاد:

مدیران هم‌حزبی بر سر کار نیایند / بجای هویج، درخت بکاریم

مدیران هم‌حزبی بر سر کار نیایند / بجای هویج، درخت بکاریم
کد خبر : ۱۵۱۲۷۲۶

وزیر اقتصاد با بیان اینکه مدیران نباید اتوبوسی تغییر کنند، گفت: در 4 ماه اول امسال واردات شمش 4 برابر شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سید احسان خاندوزی در مراسم اولین گردهمایی مدارس سیاست‌گذاری اقتصادی وزارت اقتصاد و آیین تجلیل از مدال‌آوران المپیاد جهانی اقتصاد اظهار داشت: بخشی از ایده‌هایی که قبلاً فرصت طراحی و اجرای آن وجود نداشت را در قالب و زیر چتر مدرسه سیاست‌گذاری پیاده کرده‌ایم و این ایده به هم پیوند زدن نظر و عمل از جنس قلمه زدن است. اینکه بتوانیم این دیدگاه‌های کارشناسی و تئوری و عمل در یک وجود پیوند بزنیم، یک موجودیت شکل می‌گیرد که روح و رنگ و بوی دیگری دارد و ما در سه سال گذشته این سیاست را در مدرسه سیاست گذاری دنبال می‌کردیم. 

وی ادامه داد:‌ سیاست‌گذاران کشور در معرض مطالبات جدی، زمین مانده و متراکم فرصتی برای کارهای بلند مدت ندارند و غرق در ارجاعات روزمره هستند. از این رو، باید به غیر از اینکه ریحان و هویج بکاریم درخت هم بکاریم تا بتوانیم در آینده از ثمرات نیروسازی‌ها استفاده کنیم و باید از تحصیل‌کرده‌های دانشگاه‌های مختلف کشور استفاده شود و این افراد باید درگیر سیاست‌‌گذاری‌ها شوند.

وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه راه‌اندازی این مدارس از جنس تکلیف نبوده، گفت: این اقدام کاملا دِلی و عشق کار خودمان است که بتوانیم که اقدام انجام شده رنگ و بویی بدهیم و در کنار وظایف رسمی خود در وزارت اقتصاد، مجالی را متفاوت از وظایفی که بر عهده داریم، ایجاد کنیم.  

خاندوزی افزود: همانطور که نگاه مسئولان برای حل مسائل روی میز باید به سمت پژوهشکده و اندیشکده‌ها باشد، پژوهشکده‌ها هم به‌جای تکرار کردن حرف‌های گذشته خود در قالب‌های جدید، باید به آنچه که بر روی میز دولت است، توجه کنند.  

وی با اشاره به ضرورت استفاده از این افراد در بخش‌های اجرایی اظهار داشت: باید مدیرانی را بکار گرفت که بتوانند طرح نویی را دراندازند و مدیران اجرایی نه از جنس کتابخانه نشسته‌ها وارد بدنه دستگاه‌های اجرایی کشور شوند. نباید مدیران اتوبوسی تغییر دهیم که از هم حزبی‌ها و جریان‌های سیاسی موافق و دوستان و رفقا بجای آنها استفاده شود بلکه مدیران باید از این افراد انتخاب شوند و برای گره‌گشایی‌ها راهی جز اندیشکده‌ها نداریم و بهترین سرمایه‌گذاری تربیت این نیروها هستند.   

وزیر اقتصاد تاکید کرد: تا قبل از ۱۴۰۰ گروهی بر سر کار بودند که می‌خواستند به منویات و پیام نانوشته بدخواهان بیرون از کشور، صورت رسمی بدهند و می‌گفتند اگر اینگونه نشود ضعیف می‌شویم اما دولت شهید رییسی نشان داد می‌توان در فضای بین‌المللی ظرفیت‌های جدیدی پیدا کرد و این ظرفیت‌سازی را با تحرکی در داخل پیوند زد که در نهایت آن این عوامل کمک کردند که نرخ رشد اقتصادی به سطح بلندمدت افزایش پیدا کرد.

خاندوزی ادامه داد: برخی می گفتند اگر مذاکره با آمریکا ادامه پیدا نکند؛ کارها پیش نمی‌رود که البته  دولت قبل در این زمینه چیزی کم نگذاشت اما علیرغم خوش‌ اهلی ایران، آمریکا حاضر به ادامه برجام نشد. اما در این دولت در این مسیر اقتصاد کشور از انزوا خارج شد و باید بتوانیم این مسیر را که اقتصاد کشور را از انزوا خارج می‌کند و مورد تاکید رهبری است دنبال کنیم و ادامه این مسیر به عاملیتی نیاز دارد که انگیزه برون ‌گرایی و شکستن مرزهای اقتصاد ایران را در خارج پیگیری کند.

وی با بیان اینکه در این مدت سرمایه‌گذایر خارجی به بالاترین عدد رسید، گفت: اگر همین مسیر ادامه پیدا کند تا 10 سال آینده کشور می‌تواند با نرخ‌های خوب رشد اقتصادی  حرکت کند به شرط آنکه تحریمهای داخلی برطرف و اصلاحات داخلی انجام شود. نیاز به طراحی ساختار اقتصادی بلند مدت داریم و حالا که برنامه هفتم آغاز شده و همزمان شروع به کار دولت چهاردهم است و تقویم سیاسی بر هم منطق شده فرصت خوبی برای این هم نوایی‌ها است.

وزیر اقتصاد با اشاره یه یکی از موارد رشد سرمایه گذاری در کشور اظهار داشت: از سالی که واردات رسمی کشور در شمش طلا چیزی حدود صفر بود واردات شمش در سال گذشته 3 برابر و در 4 ماه اول امسال به 4 برابر رسید. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز