خبرگزاری کار ایران

از ابتدای سال جاری تا ۲ مرداد ۱۴۰۳؛

تامین ارز برای واردات از ۲۲ میلیارد دلار گذشت/ اختصاص یک میلیارد دلار به دارو

تامین ارز برای واردات از ۲۲ میلیارد دلار گذشت/ اختصاص یک میلیارد دلار به دارو
کد خبر : ۱۵۰۹۱۲۰

بانک مرکزی از تامین ۲۲ میلیارد و ۲۷۱ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی از اول فروردین تا ۲ مرداد امسال خبر داد.

به گزارش ایلنا از بانک مرکزی از ابتدای امسال تا ۲ مرداد ماه، ۲۲ میلیارد و ۲۷۱ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است.

بر اساس این گزارش، ‌برای کالاهای اساسی و دارو ۵ میلیارد و ۱۲۰ میلیون دلار، ‌برای کالاهای تجاری و بازرگانی مبلغ ۱۱ میلیارد و ۹۲۹ میلیون دلار و برای خدمات ۴۰۷ میلیون دلار و برای واردات در مقابل صادرات ۴ میلیارد ۸۱۵ میلیون دلار تأمین ارز صورت گرفت.

بر اساس گزارش بانک مرکزی برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۴ میلیارد و ۵۱ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی یک میلیارد و ۶۹ میلیون دلار و در مجموع ۵ میلیارد و ۱۲۰ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز با نرخ ۲۸۵۰۰ تومان با هدف حمایت از مصرف کنندگان و دسترسی اقشار جامعه به کالاهای ضروری با قیمت ارزانتر پرداخت شد.

تامین ارز نیمایی برای صنایع حمل و نقل و خودرو یک میلیارد و ۶۲۷ میلیون دلار، صنایع تجهیزات برق و الکترونیک یک میلیارد و ۶۳۵ میلیون دلار، ماشین آلات و تجهیزات تولید یک میلیارد و ۱۱ میلیون دلار، صنایع معدنی ۸۸۷ میلیون دلار، و منسوجات و پوشاک ۵۹۹ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه های صنایع همچنین به ترتیب یک میلیارد و ۱۲۳ میلیون دلار، ۱۸۵، ۸۲۰، ۸۵۵ و ۳۸ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز ۳۰ تیرماه سال جاری دریافت کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، ۶میلیارد و ۱۷۰ میلیون دلار ارز نیمایی و یک میلیارد و ۷۹۴ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

در این گزارش آمده است میانگین موزون نرخ ارز یک ماهه منتهی به ۳ مرداد ماه، ۳۹ هزار و ۲۱۰ تومان برای دلار، ۴۲ هزار و ۵۶۰ تومان برای یورو، ۱۰ هزار و ۶۷۶ تومان برای درهم و ۵ هزار و ۳۸۹ تومان برای یوآن، ۴۴۴ تومان برای روبل و ۱هزار و ۱۹۴ تومان برای لیر محاسبه شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز