خبرگزاری کار ایران

وزیر اقتصاد:

با مشیت الهی مدت خدمتم در وزارت اقتصاد کوتاه شد

با مشیت الهی مدت خدمتم در وزارت اقتصاد کوتاه شد
کد خبر : ۱۵۰۸۴۳۱

وزیر اقتصاد اظهار داشت: با مشیت الهی مدت خدمتم در وزارت اقتصاد کاهش پیدا کرد و توانستیم این برنامه‌ها را اجرا کنیم و امیدوارم این برنامه‌ها در دولت چهاردهم هم ادامه پیدا کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، احسان خاندوزی در مراسم افتتاح مرکز تسهیل تامین مالی تولید وزارت امور اقتصادی و رونمایی از سامانه جامع تسهیلات اشتغالزایی کشور اظهار داشت: امروز در گام‌های نخست یک نقطه عطف ارزشمند قرار داریم و نهال کاشته شده که غرس حقوقی آن توسط مجلس یازدهم انجام شد و تبدیل آن به ساختار اجرایی در قوه مجریه در ماه‌های اخیر انجام شد.

وی ادامه داد: اجرا شدن این نهاد و اولین جوانه‌های این درخت را امروز گرامی‌ می‌داریم و در ماه‌های آینده شاهد میوه‌‌های ارزشمند از این نهاد نوظهور خواهیم بود. 

وزیر امور اقتصادی گفت: در دولت سیزدهم شاهد تولد نهادی در حوزه سیاست‌های پولی هستیم که نهاد شورای ملی تامین مالی ذیل همین قانون تبصره ١٨ بوده و شروع به کار کرده است. 

خاندوزی افزود: نهاد دیگری که تلاش کردیم به اجرا برسانیم ایجاد شورای ثبات مالی بود که علیرغم تلاش‌ها محقق نشد و اگر این اقدام به سرانجام می‌رسید همکاری‌های نهادهای مالی و پولی ارتقا پیدا می‌کرد و شاهد مسائلی در فروردین و اردیبهشت در نرخ بهره اتفاق افتاد، نمی‌شدیم. 

خاندوزی گفت: همزمان با این قانون شاهد تبلور آن در نهاد مرکز تسهیل تامین مالی تولید وزارت اقتصاد هستیم که سازمان اداری استخدامی با آن موافقت کرد و این نهاد در چارت وزارت اقتصاد مصوب و جانمایی شد.

وزیر اقتصاد از افزایش سرمایه ۵٠٠ هزار میلیارد تومانی شرکت‌های بورسی خبر داد و گفت: با این قانون افزایش سرمایه در صنایع بورسی مشمول معافیت‌هایی شدند که این میزان افزایش سرمایه حاصل چنین مشوق‌هایی است و این اقدامات می‌توان کاهش تشکیل سرمایه در دهه ٩٠ را جبران کرد. 

خاندوزی اظهار داشت: از دیگر اقدامات در ذیل این قانون اجرای کشت قراردادی بود که امروز پروژه پاییز فعال است و توانستم چند میلیون کشاورز خرد را با کشاوران بزرگ و بازیگران اصلی پیوند دهیم و نظام تامین مالی متفاوت از روش‌هایی سنتی جایگزین شده است. 

وی تاکید کرد: با مشیت الهی مدت خدمتم در وزارت اقتصاد کاهش پیدا کرد و توانستیم این برنامه‌ها را اجرا کنیم و امیدوارم این برنامه‌ها در دولت چهاردهم هم ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز