خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد:

آخرین نرخ انواع خودرو در بازار ​/ کاهش ۱۰ درصدی قیمت خارجی‌ها

آخرین نرخ انواع خودرو در بازار ​/ کاهش ۱۰ درصدی قیمت خارجی‌ها
کد خبر : ۱۴۹۸۲۵۸

رئیس پیشین اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران آخرین قیمت انواع خودروهای داخلی، مونتاژی و وارداتی در بازار را تشریح کرد.

سعید موتمنی، رئیس پیشین اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت بازار خودرو توضیح داد: در یک ماه گذشته اتفاق چشمگیری را در بازار خودرو تجربه نکرده‌ایم و بازار به دلیل ضعف عرضه همچنان در رکود به سر می‌برد. در این یک ماهه قیمت خودروهای خارجی ۱۰ تا ۱۲ درصد کاهش داشته است و سیر قیمت خودروهای داخلی نیز کاهشی بود. 

وی افزود: تب انتخابات هم به رکود بازار دامن زده و مردم را برای معامله محتاط کرده است و همه در انتظار تعیین وضعیت ریاست جمهوری هستند. 

موتمنی اظهار کرد: خودروهای ثبت‌نامی چه از انواع خارجی باشند چه داخلی و مونتاژی بر متعادل کردن بازار تاثیرگذار نیستند چون از قیمت خودروهای مشابه در بازار ۶۰درصد تا ۷۰درصد ارزان‌تر هستند و تقاضایی که برای آنها وجود دارد از نوع کاذب به شمار می‌آید زیرا متقاضیان، این خودروها را با هدف مصرف ثبت‌نام نمی‌کنند، ضمن اینکه تعداد خودروهایی که به این شکل عرضه می‌شود نسبت به تقاضایی که برای آنها وجود دارد کم است. 

رئیس پیشین اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران خاطرنشان کرد: این ضعف عرضه در بازار خودرو به فاصله قیمت خودروهای ثبت‌نامی و خودروهای موجود در بازار دامن زده و شکاف قیمتی آنها را افزایش داده است. اگر فاصله قیمت خودروهای ثبت‌نامی با قیمت خودرو در بازار چیزی حدود ۱۰ درصد بود دیگر کسی به قصد سرمایه‌گذاری سراغ این خودروها نمی‌رفت و تنها مصرف‌کنندگان واقعی برای خرید آنها ثبت‌نام می‌کردند.  

وی تصریح کرد: دولت محترم واردات ۱۰۰هزار خودرو را در سال ۱۴۰۲ به مردم وعده داده بودند و اگر حتی نصف این تعداد خودرو وارد و به بازار عرضه شده بود اکنون بازار متعادل‌تری داشتیم، در همین حال گفتنی است که علاوه بر واردات تولید نیز متناسب با نیاز بازار صورت نمی‌گیرد. 

آخرین قیمت انواع خودرو 

موتمنی در بخشی دیگر از گفت‌وگوی خود آخرین قیمت انواع خودروهای داخلی، مونتاژی و وارداتی را به شرح زیر اعلام کرد: 

کوییک اِس ۴۱۸ میلیون تومان

کوییک اتوماتیک ۵۴۰ میلیون تومان

سورن ۷۶۰ میلیون تومان 

۲۰۷ اتومات سقف شیشه‌ای یک میلیارد و ۲۳ میلیون تومان 

دنا اتومات یک میلیارد تومان 

پژو پارس ۶۷۵ میلیون تومان

دنا بدون سان‌روف ۸۳۵ میلیون تومان

دنا توربو دنده‌ای ۹۴۰ میلیون تومان

هایما S8 یک میلیارد و ۹۳۰ میلیون تومان

هایما S7 یک میلیارد و ۶۷۰میلیون تومان

دیگنیتی پرستیژ ۲ میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان

تیگو8 پرومکس ۳ میلیارد و ۴۰ میلیون تومان

تیگو7 پریوم ۲ میلیارد و ۵۰ میلیون

لاماری ۲ میلیاردی و ۱۰۰ میلیون

لاماری هیبرید ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون 

النترا ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون 

سلتوس ۳ میلیارد و ۳۵۰ میلیون 

کِرِتا ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون 

کرولا ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز