خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان در گفت‌وگو با ایلنا:

تخلیه و بارگیری از بندر امام از 34 میلیون تن گذشت/ موجودی کالای اساسی به 5.7 میلیون تن رسید

تخلیه و بارگیری از بندر امام از 34 میلیون تن گذشت/ موجودی کالای اساسی به 5.7 میلیون تن رسید
کد خبر : ۱۳۲۲۱۵۳

مجموع تخلیه و بارگیری مجتمع بندری امام خمینی در 9 ماه ابتدای امسال به بیش از 34 میلیون تن رسید و میزان موجودی کالاهای اساسی در بندر امام همچنین در لنگرگاه و اسکله به بیش از 5 میلیون و 744 هزار تن می‌رسد.

بهروز آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره عملکرد 9 ماهه بندر امام خمینی اظهار داشت: مجموع تخلیه و بارگیری مجتمع بندری امام خمینی  در 9 ماه ابتدای امسال بیش از 34 میلیون تن بود که میزان صادرات با حدود 5.5 میلیون تن رشد 6 درصدی داشت. همچنین میزان تناژ تخلیه کالاهای اساسی به بیش از 12 میلیون و 171 هزار تن رسید و همچنین خروجی کالای اساسی از بندر امام بیش از 10 میلیون و 686 هزار تن بوده‌ است.

وی با اشاره به موجودی کالای اساسی در بندر امام تاکید کرد: میزان موجودی کالاهای اساسی در بندر امام همچنین در لنگرگاه و اسکله به بیش از 5 میلیون و 744 هزار تن می‌رسد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با بیان اینکه تخلیه و بارگیری مواد معدنی و شیمیایی مجتمع بندری امام بدون احتساب صنایع همجوار 23 درصد افزایش یافت، گفت: در 9 ماه ابتدای امسال بیش از 4 میلیون و 284 تن مواد معدنی و شیمیایی از مجتمع بندر امام تخلیه و بارگیری شده که رشد 23 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد. همچنین بیش از یک میلیون و 558 هزار تن فراورده‌های نفتی در مجتمع بندری امام خمینی تخلیه و بارگیری شد که در عملیات بندری این بخش هم نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 7 درصدی حاصل شد.

آقایی درباره عملکرد ترانشیپی از این بندر ادامه داد: در مدت زمان مذکور از  این مجتمع بندری میزان ترانشیپ با رشد 32 درصدی به حدود 133 هزار تن رسید. همچنین میزان کاپوتاژ با احتساب عملکرد صنایع همجوار و منطقه ویژه اقتصادی بندر امام بیش از 2 میلیون و 647 هزار تن بود که این عملیات هم با رشد 18 درصدی همراه بود.

وی گفت: در 9 ماه اول امسال عملکرد تخلیه و بارگیری حمل جاده‌ای در کالاهای معدنی، شیمیایی و متفرقه با 22 درصد در تناژ و همچنین عملکرد تخلیه و بارگیری حمل ریلی در کالاهای کانتینری، نفتی و متفرقه با رشد 57 درصد به تناژ 446.300 تن رسیده و رشد 66 درصدی در تعداد واگن‌های حمل کننده بار بندر مجمتع امام همراه بود.       

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز