خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری ایران‌ایر در پاسخ به ایلنا؛

به وزیر سابق کار هم بلیت اربعین را سفارشی نفروختیم/ هواپیماهای برجامی به خط پرواز برمی‌گردند

به وزیر سابق کار هم بلیت اربعین را سفارشی نفروختیم/ هواپیماهای برجامی به خط پرواز برمی‌گردند
کد خبر : ۱۲۷۷۹۷۷

سرپرست شرکت هواپیمایی ایران‌ایر اظهار داشت: ۴ هزار بلیت اربعین به صورت اینترنتی و ٢١ هزار بلیت به صورت حضوری و گروهی به فروش رفت. البته هیچ فروش سفارشی نداشتیم و فروش‌های حضوری و گروهی عمدتا برای سازمان‌ها بوده‌ است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، شمس‌الدین فرزادی‌پور در نشست خبری امروز با بیان اینکه بلافاصله پس از  علمیات حج که یک فرایند سخت و شبانه روزی بود، ناوگان را برای پروازهای اربعین آماده کردیم، اظهار داشت: برای انجام پروازهای اربعین ناوگان نیاز به بازرسی‌ها و چک‌های دوره‌ای داشتند و با انجام این چک‌ها، آماده برگزاری پروازهای اربعین بودیم و از یک ماه قبل از پروازهای اربعین برنامه ریزی‌ها را شروع کردیم و تا پایان سی و یکم شهریور ماه پروازها اربعین انجام می‌شود.

وی ادامه داد: طبق ابلاغ وزارت راه و سازمان هواپیمایی فروش بلیت اربعین را باید بیستم شهریورماه آغاز می‌کردیم اما ایران‌ایر از ١٨ شهریورماه فروش بلیت با نرخ مصوب را آغاز کرد.

سرپرست شرکت ایران ایر افزود: کل بلیت‌های عراق در ایام معمولی به صورت چارتری به فروش می‌رود اما در ایام اربعین قرار براین شد که با نرخ مصوب رفت و برگشت ۶ میلیون تومان به فروش برود.

فرزادی پور گفت: در ایران‌ایر ١٩٨ پرواز برای علمیات اربعین در نظر گرفته شد که تا به امروز ٨۴ پرواز انجام شده و ١١۴ پرواز هم برقرار می‌شود. ۴٣ هزار و ۵٧٠ صندلی ارایه شده که ١٨ هزار و ٢١٠ صندلی به فروش رفته و بیش از ٢۵ هزار صندلی باقی مانده‌ است.

سرپرست شرکت هواپیمایی ایران‌ایر با بیان اینکه تعداد صندلی‌های فروش قطعی برای اربعین ٢۶ هزار و ١٩۴ بوده و ٨٠٠ صندلی دیگر رزرو شده‌ است و مابقی ظرفیت براساس درخواست زائران برای برگشت ارایه خواهیم داد.

وی با تاکید براینکه ٢١ هزار بلیت را به صورت دستی صادر کردیم، گفت: به دلیل اینکه چند شرکت هواپیمایی در زمان شروع فروش بلیت اربعین موفق به فروش اینترنتی نبودند هجمه زیادی به سایت فروش ایران ایر برای خرید بلیت شد و با توجه به اینکه ایران ایر فاقد سایت فروش بود با این هجمه انجام شده سایت موجود با مشکلاتی مواجه شد و ناچار ٢١ هزار بلیت به صورت دستی صادر شدند. ‌

فرزادی‌پور در پاسخ به سوال ایلنا درباره میزان فروش اینترنتی و حضوری ایران ایر در بلیت‌های اربعین گفت: تاکید می‌کنم که تغییر آمار فروش وجود ندارد و تمام فروش در سامانه ثبت شده‌ است. ۴ هزار بلیت اربعین به صورت اینترنتی و ٢١ هزار بلیت به صورت حضوری و گروهی به فروش رفت. البته هیچ فروش سفارشی نداشتیم و فروش‌های حضوری و گروهی عمدتا برای سازمان‌ها بوده‌ است.

سرپرست شرکت هواپیمایی ایران‌ایر در پاسخ به سوال دیگر ایلنا مبنی براینکه آیا تخلفی در فروش بلیت اربعین در ایران‌ایر رخ داده تاکید کرد: هیچ تخلفی در ایران‌ایر در بحث فروش بلیت اربعین رخ نداده و فروش گروهی در این حد هم تخلف محسوب نمی‌شود.

وی درباره ابهامات مطرح شده برای سیستم خارجی رزرو بلیت ایران ایر گفت: بحث امکان رزرو بلیت یک بحث ادعایی نیست و با روسیه با گستردگی که دارد بعد از تحریم‌ها اولین مشکلی که با آن مواجه شد بحث رزرو بلیت بود. در حال حاضر سیستم رزرو بلیت ایده آل نیست و سیستم رزرو  بسیار پیچیده است و موضوعات نرم‌افزاری و امنیت خاص خود را دارد.

وی افزود: سرور این سیستم هم در داخل ایران بوده و نرم افزار آن خارجی بوده است.

فرزادی پور همچنین با اشاره به آخرین وضعیت هواپیماهای آی تی ار گفت: این هواپیماها سرمایه ملی هستد و باید سر خط بمانند و به زودی ١٠ فروند هواپیمایی که دچار مشکلی هستند، وارد ناوگان خواهند شد.

همچنین حسام قربانعلی، سخنگوی شرکت ایران‌ایر در این نشست خبری با رد فروش سفارشی بلیت اربعین  به متقاضیان اظهار داشت: هیچ بلیتی برای اربعین به افراد خاص به صورت سفارشی فروش نرفته به طوری که حتی «عبدالملکی» برای خرید بلیت اربعین به صورت حضوری به ایران ایر مراجعه کرد و با صف طولانی برای خرید مواجه و از خرید بلیت امتناع کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز