خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان توسعه تجارت مطرح کرد:

تقویت صنعت نمایشگاهی در راستای توسعه بازار و تجارت

تقویت صنعت نمایشگاهی در راستای توسعه بازار و تجارت
کد خبر : ۱۲۴۱۶۵۱

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در آیین روز جهانی نمایشگاه‌ها با اشاره به ایجاد نقشه‌راه و برنامه کمی و قابل ارزیابی در راستای توسعه تجارت و صادرات در دولت سیزدهم، بر اهمیت صنعت نمایشگاهی به عنوان یکی از ابزارها و الزامات توسعه بازار تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، علیرضا پیمان‌پاک در آیین روز جهانی نمایشگاه‌ها با بیان اینکه از آغاز فعالیت دولت سیزدهم به دنبال مانع‌زدایی در مسیر تجارت بودیم، گفت: سیاست جدید دولت، توسعه بازار است و نقش نمایشگاه‌ها در این زمینه قابل اهمیت است و باید پیگیری شود.

وی با بیان اینکه فعالیت در دولت سیزدهم از طریق تعیین نقشه راه و برنامه درست کمی آغاز شده است، اظهار داشت: برنامه داشتن با عددگذاری برای رسیدن به اهداف دقیق‌‍‌‌تر است و به راحتی در معرض نقد گذاشته می‌شود.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه توسعه تجارت و صادرات نیاز به الزاماتی از جمله فراهم کردن زیرساخت‌های لجستیکی، قانونی و پولی و بانکی دارد، تصریح کرد: صنعت نمایشگاهی ابزاری برای توسعه بازار است که البته نمی‌تواند کل مسیر توسعه را پوشش دهد اما در کنار توجه به راه‌اندازی مراکز تجاری، توسعه بازار، الزام و پذیرش هیات‌های تجاری، تقویت بخش خصوصی و... ابزار مهمی است و نقش ویژه‌ای دارد.

پیمان‌پاک با بیان اینکه نقش سیاست‌گذاری، هدف‌گذاری و تعیین محتوا بر عهده سازمان توسعه تجارت ایران است، خاطرنشان کرد: به سمتی حرکت می‌کنیم که این نهاد فرمانده واحد صادرات کشور باشد و بتواند از توانایی، ظرفیت و نظرات بخش‌های دیگر استفاده کند و بهترین و کامل‌ترین سیاست‌گذاری صورت گیرد.

وی ادامه داد: فعالان صنعت نمایشگاهی مجریان بخش‌های توسعه تجارت هستند که به نماینده تجار و صادرکنندگان تبدیل شده و در تعامل با سه اتاق بازرگانی، اصناف و تعاون می‌توانند گسترش بازار را بر عهده بگیرند.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه سازمان توسعه تجارت از اجرای سیاست‌ها پشتیبانی می‌کند، ابراز داشت: لازم است کارگروهی به عنوان بازوی مشورتی سازمان تشکیل شود و بسته‌های سیاست‌گذاری را تهیه کند و به نتیجه برساند.

پیمان‌پاک با اشاره به برقرار نبودن سیستم نرم‌افزار مناسب، بیان کرد: باید همانند سیستم جهانی بستری نرم‌افزاری فراهم شود که با ساز وکار درست افراد شایسته را شناسایی کند و حمایت‌ها هدفمند شود.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ از سوی مقام معظم رهبری به نام تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین، یادآور شد: بر همین اساس حرکت صادرات و تجارت در مرزهای دانش، باید در دستور کار قرار بگیرد.

به گفته رئیس کل سازمان توسعه تجارت، دانش‌بنیان در حوزه تجارت به معنای استفاده از فرصت‌هایی همچون متاورس، رمزارزها، رفتن در فضای b۲b، b۲c، توزیع مویرگی، خرده‌فروشی در بازارهای هدف، ورود به بازارهای مقصد و... است.

پیمان‌پاک با بیان اینکه صنعت نمایشگاهی وارد نسل‌های جدیدی شده است، عنوان کرد: با توجه به ورود جهان به مسیری جدید باید با نوآوری و دیدگاه‌های نو به صنعت و تجارت پرداخته شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز