خبرگزاری کار ایران

عمان ۸ پروژه انرژی‌های تجدیدپذیر راه اندازی می‌کند

عمان ۸ پروژه انرژی‌های تجدیدپذیر راه اندازی می‌کند
کد خبر : ۱۲۲۵۴۳۹

سلطان نشین عمان طرح‌هایی را برای راه اندازی 8 پروژه انرژی‌های تجدیدپذیر در مدت 6 سال برای کمک به رشد تقاضا برای برق را اعلام کرده است.

به گزارش ایلنا از خلیج آنلاین؛ سلطان نشین عمان طرح‌هایی را برای راه اندازی 8 پروژه انرژی‌های تجدیدپذیر در مدت 6 سال برای کمک به رشد تقاضا برای برق را اعلام کرده است.

بر اساس گزارشی که از سوی شرکت تدارکات برق و آب عمان منتشر شده است، این کشور قصد دارد تا سال 2027، 2200 مگاوات پروژه مستقل تولید برق مبتنی بر انرژی‌های تجدیدپذیر خریداری کند.

در مورد پروژه‌هایی که مسقط در نظر دارد تا سال 2027 راه اندازی کند، این گزارش حاکی از آن است که از جمله آنها یک پروژه فتوولتائیک خورشیدی با ظرفیت حدود 500 مگاوات است و این پروژه در استان الدخیلیه ایجاد و برای سه ماهه دوم سال 2025 برنامه ریزی شده است.

عمان همچنین قصد دارد دو پروژه انرژی خورشیدی را در استان منه و الدخیلیه با ظرفیت تولید 500 مگاوات برای این دو پروژه در اواخر سال 2022 اجرا کند.

بر اساس گزارش شرکت تدارکات برق و آب عمان، علاوه بر این، پیشنهادی برای احداث اولین پروژه انرژی خورشیدی متمرکز با ذخیره حرارتی در نزدیکی «دقم» وجود دارد.

این شرکت عمانی قصد دارد یک مزرعه بادی با ظرفیت حدود 100 مگاوات در ولایت جالان بنی بوعلی در استان شرقیه جنوبی در داخل سیستم اصلی متصل به هم ایجاد کند.

در دوقم، عمان قصد دارد حداقل دو پروژه انرژی بادی با ظرفیت های 160 تا 200 مگاوات ایجاد کند. در استان ظفار، شرکت تدارکات برق و آب عمان قصد دارد یک مزرعه انرژی بادی با ظرفیت حدود 100 مگاوات توسعه دهد.

بر اساس ارزیابی گستره اقلیمی 2021 که توسط بلومبرگ منتشر شده است، سلطان نشین عمان در انرژی‌های تجدیدپذیر در خاورمیانه و شمال آفریقا رتبه سوم، در سطح اقتصادهای نوظهور رتبه 15 و در سطح جهان در رتبه 38 قرار دارد.

 عمان سیاست گذار به انرژی‌های جایگزین را به عنوان بخشی از «چشم انداز عمان 2040» تعیین کرده است تا به طور متوسط ​​تا سال 2040 به 39 درصد از کل انرژی عرضه شده برسد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز