خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

دولت نباید به سمت استقراض یا خلق پول برود/ رشد تورم در سال ۱۴۰۱ کمتر خواهد بود

 دولت نباید به سمت استقراض یا خلق پول برود/ رشد تورم در سال ۱۴۰۱ کمتر خواهد بود
کد خبر : ۱۲۰۷۵۴۸

نایب رییس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: اگر دولت با بودجه‌ای که تنظیم شده دیگر به سمت استقراض یا خلق پول پیش نرود، به نظر می‌رسد که بتوانیم یک ثبات خوبی را در سال آینده در کشور شاهد باشیم.

اسماعیل یزدان‌پناه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در مورد وضعیت بازرگانی داخلی کشور در سال 1401 اظهار کرد: سال 1400 به واسطه انتظار تورمی که وجود داشت بسیاری از کالاها افزایش داشت که در مورد برخی بیش از حد معمول بود ولی با تمهیداتی که انجام شده تقریبا به یک ثبات نسبی رسیده است.

وی افزود: اگر دولت با بودجه‌ای که تنظیم شده دیگر به سمت استقراض یا خلق پول پیش نرود، به نظر می‌رسد که بتوانیم یک ثبات خوبی را در سال آینده در کشور شاهد باشیم. البته پارامترهای اقتصادی متعددی وجود دارد که می‌تواند در روند بازار موثر باشد مانند قیمت جهانی نفت که افزایش یافته و باید بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم.

ای عضو اتاق بازرگانی اظهار داشت: اگر به سمت بی‌اثر کردن تحریم‌ها پیش برویم قطعا می‌توانیم وضعیت خوبی را در کشور برای سال ۱۴۰۱ داشته باشیم. از جمله رشد اقتصادی که در سال‌های اخیر منفی بوده که می‌تواند در سال پیش رو شاهد رشد باشیم.

نایب رییس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی دیگر تاثیر خود را از دست داده و با تمهیداتی که دولت اندیشیده به نظر نمی‌رسد که تورم افزایش نمی‌یابد. البته تورم ایجاد  می‌شود اما رشد تورم به نظر نمی‌رسد اتفاق بیافتد. ۷ درصد تورم مربوط به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و پیش‌بینی‌هایی هم که انجام شده، باعث می‌شود که درآمد دولت محقق نشود و بودجه تورم‌زا شود.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: واقعیت این است که ما دیگر چیزی برای از دست دادن نداریم، هر تحریمی که می‌شد اعمال شده است؛ ما اکنون در گذار از تحریم‌ها هستیم. اگر چه احیای برجام و برداشته شدن تحریم‌ها باعث می‌شود که ما شاهد رشد اقتصادی خوبی باشیم. بنابراین ما باید نگاه خود را برجام برداریم و تلاش ما بر بی‌اثر شدن تحریم‌ها باشد و چاره‌ای نیز جز آن نداریم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز