خبرگزاری کار ایران

عبور ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالای خارجی از کشور

عبور ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالای خارجی از کشور
کد خبر : ۱۲۰۲۴۳۲

سخنگوی گمرک گفت: از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه، 11میلیون و 298هزار تن کالای خارجی از مسیر کشورمان ترانزیت شد که نسبت به مدت مشابه، رشد 70درصدی داشته است.

به گزارش ایلنا؛ سید روح اله لطیفی،سخنگوی گمرک اظهار داشت: میزان ترانزیت خارجی طی 11ماهه امسال ،11میلیون و 298  هزارتن کالای خارجی بوده و  میزان ترانزیت در مدت مشابه یعنی 11ماهه سال99، 6میلیون و 639 هزار تن، که میزان ترانزیت کالا در 11ماهه امسال نسبت به مدت مشابه  70درصد رشد داشته است.

وی افزود: سیاست توجه به همسایگان و توسعه روابط سیاسی و اقتصادی با کشورهای همسایه در دولت سیزدهم، کاهش محدودیت های کرونایی و افزایش توجه به مسیرهای جاده ای و ریلی در جهان و تلاش و همکاری  دستگاه‌های مرتبط با حمل و نقل و تجارت در راه اندازی یا فعال سازی کریدور هایی از مسیر کشورمان، موجب شده تا کشور در حوزه ترانزیت کالا و عبورکالاهای خارجی از مسیر جمهوری اسلامی ایران رشد چشم گیری داشته باشد.

سخنگوی گمرک تاکید کرد :کالای عبوری خارجی از کشورمان  در کل سال 98 و همچنین در کل سال 99 تنها هفت و نیم میلیون تن در طول هر سال بوده و این رشد تراتزیت در 11 ماه امسال امیدوار کننده است و طبق پیش بینی های مدیران گمرک که در ماه‌های پیش هم اعلام شد  ان شاء الله در سال 1400به حدود 12میلیون و 400هزار تن خواهد رسید.

لطیفی افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و هدف گذاری معظم له در رسیدن به حجم ترانزیت بیش از 50میلیون تن در سال و توجه به ترانزیت و مزیت های جغرافیایی کشور در اقتصاد مقاومتی،دولت سیزدهم   برای برداشتن گام های جدی مصمم است.

سخنگوی گمرک گفت : توجه به اسناد بالادستی به ویژه برنامه های توسعه کشور و تصمیم دولت در توسعه تراتزیت، توجه ویژه  در توسعه زیرساخت ها، کاهش زمان عبور، ارزان تر شدن نهایی عبور از ایران و مزیت سازی بیشتر نسبت به رقبا، با توجه به کوتاهی مسیر برای خدمت گیرندگان، می تواند راههای رسیدن به توسعه ترانزیت را هموار کند  و عملا با همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌ها به رشد ترانزیت به میزان مد نظر رهبر معظم انقلاب برسیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز