خبرگزاری کار ایران

برنامه جدید وزارت صمت برای تنظیم بازار کالا‌های اساسی

برنامه جدید وزارت صمت برای تنظیم بازار کالا‌های اساسی
کد خبر : ۱۱۵۰۶۰۰

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت: ابزار‌ها و سیاست‌های تنظیم بازار از حلقه اول (تولید) تا حلقه آخر (توزیع) با مدیریت هوشمند انجام می‌شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت صمت، صدیف بیک‌زاده گفت: ابزار‌ها و سیاست‌های تنظیم بازار از بخش پولی و مالی گرفته تا کالا‌های نهایی ومصرفی شکل هوشمند به خود گرفته است.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت گفت: تغییرات در یکی دو ماه اخیر علاوه بر تغییرات مدیریتی، تغییرات ساختاری را هم شامل می‌شود.

وی افزود: کارگروه‌هایی در ساختار تشکیل شده است و سیاست‌ها و تنظیم بازار از تولید تا توزیع شکل جدیدی به خود گرفته است و برنامه ریزی تولید، تنظیم تا نظارت در واقع زنجیره کامل در برنامه جدید تحت پوشش است.

بیک‌زاده گفت: اصلاح نظام قیمت گذاری -کنترل‌های پیشینی و پسینی- در برنامه جدید دنبال می‌شود.

وی افزود: سعی می‌شود قیمت‌ها با توجه به اهمیت کالا‌ها بر اساس کمترین دخالت تعیین شود.

صدیف بیک‌زاده گفت: دستورالعمل جدید با مطالعات میدانی انجام شده است و سعی می‌شود به صورت سیستمی کنترل و نظارت شود.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت افزود: تمام تولید کنندگان و اصناف با سیستم هوشمند در دسترس هستند و هر گونه افزایش قیمت رصد می‌شود.

صدیف بیک‌زاده گفت: حلقه اول یعنی تولید تا حلقه آخر یعنی توزیع به صورت هوشمند تحت نظارت بازرس‌ها هستند.

وی افزود: بحث خود تنظیمی و نظارت مردمی هم در این سامانه دیده شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز