خبرگزاری کار ایران

مهمترین اقدامات بیمه مرکزی در سال ۱۳۹۹ / افزایش پرتفوی بیمه زندگی به ۱۵.۶ درصد

مهمترین اقدامات بیمه مرکزی در سال ۱۳۹۹ / افزایش پرتفوی بیمه زندگی به ۱۵.۶ درصد
کد خبر : ۱۰۵۹۴۱۹

دکتر غلامرضا سلیمانی، عملیاتی شدن تاسیس صندوق بیمه حوادث طبیعی پس از 17 سال را از مهمترین اقدامات صورت گرفته از سوی بیمه مرکزی دانست.

به گزارش ایلنا از بیمه مرکزی، دکتر سلیمانی با تشریح مهمترین فعالیت های بیمه مرکزی در سال گذشته، از تاسیس صندوق بیمه حوادث طبیعی پس از 17 سال (که براساس آن از سال 1400 در حدود سی میلیون واحد مسکونی کشور، تحت پوشش بیمه حوادث طبیعی قرار خواهند گرفت) و ایجاد محصولات جدید  بیمه ای از جمله بیمه درمان بیماری کرونا و  بیمه کسب و کار ناشی از اپیدمی به عنوان مهمترین اقدامات سال یاد کرد و گفت: بیمه مرکزی سال گذشته در راستای سیاست های دولت الکترونیک و کاهش مراجعه حضوری به ویژه در دوران شیوع ویروس کرونا، کاهش مصرف کاغذ و صرفه جویی در تولید پسماند، حذف بیمه نامه فیزیکی شخص ثالث و صدور بیمه نامه الکترونیکی شخص ثالث را در دستور کار خود قرار داد که با موفقیت عملیاتی شد.

رئیس کل بیمه مرکزی، "سرمایه گذاری 50 هزار میلیارد تومانی در بازار سهام توسط شرکت‌های بیمه‌ای"، "فعال شدن شرکت های استارتاپی و اینشورتک‌ها در صنعت بیمه" و "صدور مجوز کارگزاری آنلاین به پنج شرکت"، "دیجیتالی کردن محصولات بیمه‌ای" و "ایجاد کد یکتا برای صدور بیمه نامه های شخص ثالث، آتش سوزی و حمل ونقل" و "بارگذاری اطلاعات مرتبط در سامانه سنهاب"را از دیگر اقدامات صورت گرفته در سال گذشته عنوان کرد.

دکتر سلیمانی از افزایش پرتفوی بیمه زندگی به 15.6 درصد خبر داد و گفت: خوشبختانه در این دوران خاص اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا استقبال مردم از بیمه های زندگی خوب بود و پرتفوی آن به 15.6 درصد رسید که از آن بعنوان یک شاخص مهم افزایش دهنده ضریب نفوذ بیمه در جهان یاد می کنند.

دکتر سلیمانی با اشاره به پخش مجموعه تلویزیونی دوربرگردون در سال گذشته به عنوان یکی از اقدامات تاثیرگذار در حوزه گسترش فرهنگ بیمه گفت: تولید و پخش مجموعه تلویزیونی 52 قسمتی "دور برگردون" در شبکه سوم سیما، تاثیر چشمگیری در اصلاح رفتار رانندگی مردم گذاشت. به گونه ای که تا پایان سال 1399 با همت و کمک مردم و خیرین و صرف مبلغ 33 میلیارد تومان برخی از نقاط حادثه خیز در اقصی نقاط کشور اصلاح شده است.

وی در بخش دیگری از گزارش خود از اعطای مجوز تخصصی به شرکت های بیمه «خاورمیانه» و «باران» با تمرکز بر صدور بیمه های زندگی خبر داد و گفت: در سال جدید نیز چند شرکت تخصصی در  حوزه بیمه های زندگی به خانواده صنعت بیمه اضافه می شوند.

رئیس کل بیمه مرکزی، با هدف افزایش ارتقای نظارت بر خدمات شرکت های بیمه به بیمه گذاران از  تقویت و گسترش مرکز پاسخگویی تلفنی چهار شماره ای 2342 بیمه مرکزی خبر داد و گفت: این مرکز به صورت شبانه روزی پاسخگوی سوالات و رسیدگی به شکایات بیمه گذاران است.

دکتر سلیمانی همچنین از تاسیس مرکز ملی مدیریت ریسک و ارائه خدمات آموزشی و مشاوره‌ای در زمینه مدیریت ریسک به بخش‌های تولیدی به منظور ایجاد شناخت و نهادینه شدن امر مدیریت ریسک در فرآیندهای تولیدی خبر داد و گفت: ارزیابی مدیریت ریسک باید به دو صورت تخصصی موردی و ترکیبی دنبال شود و صنعت بیمه پرچمدار ریسک در کشور خواهد بود.  

به گفته وی "انعقاد قرارداد مازاد خسارت حوادث فاجعه آمیز (CAT) در رشته های  مختلف بیمه ای"، "اعمال بیش از 10 مرحله بخشودگی حق بیمه مربوط به موضوع بند (ب)ماده 24 قانون بیمه شخص ثالث (جرائم صندوق تامین خسارت های بدنی) در خصوص انواع گروههای خودرویی در راستای حمایت از اقشار آسیب پذیر"، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ترویج فرهنگ بیمه از دیگر اقدامات مهم بیمه مرکزی در سال گذشته بوده است. 

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه فرهنگسازی بیمه گفت: در این سال برنامه ریزی لازم برای گنجاندن مفاهیم بیمه ای در کتابهای درسی انجام شد و تا کنون  بیش از 118 مطلب بیمه ای در کتب درسی نظری و کاردانش و فنی-حرفه ای چاپ شده و این روند کماکان ادامه دارد. با این پروژه عملا تعداد  5میلیون و  844 هزار و 105 نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه اول و دوم هر سال با مهم ترین اصطلاحات بیمه ای در کتابهای درسی آشنا می شوند.

وی در ادامه افزود: تهیه تولید و انتشار 46 عنوان کتاب در سه سطح «بیمه برای کودکان»(13 عنوان) «بیمه برای همه» (12 عنوان) «بیمه برای کارشناسان» (21 عنوان) نیز از دیگر اقدامات بیمه مرکزی در حوزه آشنایی با بیمه از سنین پایین بوده است.

شایان ذکر است، بیمه مرکزی در سال گذشته موفق به دریافت لوح سپاس از رییس جمهور به خاطر اهتمام جدی بیمه مرکزی در ایجاد خدمات رسانی الکترونیکی به مردم و کسب رتبه نخست بیمه مرکزی در بین تمامی دستگاههای اجرایی در حوزه ارایه خدمات الکترونیکی، برگزیده شدن طرح پیاده سازی نظام شایسته سالاری مبتنی بر مدیریت دانش در سطح صنعت بیمه به عنوان اقدام برجسته و برتر وزارت امور اقتصادی ودارایی در جشنواره شهید رجایی، دریافت  نشان توسعه فرهنگ بیمه به اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی در هفدهمین دوره سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی ها و تقدیر از پدافند غیر عامل بیمه مرکزی در پروژه مانور ارزیابی برق دستگاه‌های اجرایی شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز