در گفتوگو با ایلنا عنوان شد:
توضیح در مورد عرضه روغن جامد در کیسههای پلاستیکی/ بستهبندی جدید برای جلوگیری از ذخیرهسازی است
مدیرکل دفتر امور بازرگانی وزارت صمت اظهار کرد: اگر در بستهبندی فلزی ماندگاری روغن 1 تا 2 سال باشد در بستهبندی پلاستیکی ماندگاری کاهش پیدا میکند. از آنجا که نیاز به روغن وجود دارد، برای جلوگیری از ذخیرهسازی تصمیم گرفته شد از بستهبندی پلاستیکی استفاده شود و به بازار در عرضه شود.
صدیف بیکزاده در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در مورد عرضه روغن جامد در کیسههای پلاستیکی گفت: عموما روغنهای مایع داخل پتهای پلاستیکی هستند و روغنها در احجام بالا برای ماندگاری بیشتر به ویژه برای روغنهای جامد و نیمه جامد که احتمال خورندگی دارند، در ظرفهای حلبی و فلز بستهبندی میکنند. برای اینکه هزینههای تولید کاهش پیدا کند و همینطور به این علت که امکان نگهداری طولانیمدت آن وجود نداشته باشد، تصمیم بر این شد که در روغنهای 5 کیلوگرمی به جای بستهبندی فلزی از بستهبندیهایی با جنس پت و پلاستیک استفاده شود.
وی افزود: بنابراین اینطور نیست که روغن جامد در نایلون عرضه شود. پلاستیکهای مورد استفاده بهداشتی هستند و بدون پروانه بهرهبرداری اجازه بستهبندی به واحدهای تولیدی داده نمیشود.
مدیرکل دفتر امور بازرگانی وزارت صمت اظهار داشت: اگر در بستهبندی فلزی ماندگاری روغن 1 تا 2 سال باشد در بستهبندی پلاستیکی ماندگاری کاهش پیدا میکند. از آنجا که نیاز به روغن وجود دارد برای جلوگیری از ذخیرهسازی تصمیم گرفته شد از بستهبندی پلاستیکی استفاده شود و به بازار در عرضه شود.
بیکزاده در مورد نبود حلب روغن گفت: دسترسی به حلب نیز وجود دارد. قیمت همه این مواد اولیه در بورس تعیین میشود و مواد پتروشیمی در دسترستر از حلب هستند. همچنین حلب باید قلعاندود شود که در دسترس واحدهای تولیدی قرار بگیرند.
وی افزود: مواد پلاستیکی سهلالوصولتر و کمهزینهتر هستند. اگر تولیدکننده بخواهد سریعا به تقاضای بازار واکنش نشان دهد، مواد پلاستیکی در دسترستر هستند