خبرگزاری کار ایران

شهردار اصفهان

انسجام اجتماعی پایه و اساس امنیت ملی است

شهردار اصفهان گفت: امنیت اجتماعی لازمه امنیت ملی است و اگر کشوری خواستار امنیت ملی است باید انسجام اجتماعی داشته باشد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد در آیین گشایش مجمع امور داوری و میانجی‌گری اصفهان، همزمان شدن این رویداد با سالروز ورود امام خمینی‌ (ره) به ایران پس از سال ها تبعید و دوری از وطن را امری مبارک دانست و افزود: مباحث داوری و میانجیگری مسئله جدیدی نیست و قدیمی‌ترین بحث آن صلح و دوستی بوده است.

وی افزود: در بسیاری از روابط اجتماعی و شهری باید بستری ایجاد کنیم که بتوانیم کشوری امن داشته باشیم.

شهردار اصفهان درخصوص امنیت اجتماعی تصریح کرد: امنیت اجتماعی لازمه امنیت ملی است و اگر کشوری خواستار امنیت ملی است باید انسجام اجتماعی داشته باشد.

جمالی‌نژاد تصریح کرد: باید در این راستا، سرمایه عظیم اجتماعی داشته باشیم و این سرمایه باعث همدلی، همزبانی و تعلق خاطر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شهر اصفهان به خاطر وجود محله‌های قدیمی پا برجاست و با ورود به محله های قدیمی این انسجام ایجاد می شود که مردم از همسایه، همشهری و هم‌میهن خود بی خبر نباشند و این مسائل در اصفهان ریشه داشته و همچنان دارد.

شهردار اصفهان اظهار کرد: اصفهان در حال حاضر 200 محله دارد که باعث افزایش سرمایه عظیم اجتماعی در این شهر می‌شود و تمامی این‌ها به خاطر تاریخی بودن شهر اصفهان است.

جمالی‌نژاد افزود: اصفهان شهر آرامش است و عجله در این شهر جایی ندارد؛ این شهر خالی از مردمانی چند رنگ است و هم دلی، همزبانی و عشق میان مردم جای دارد و اصفهان به عنوان شهر هنر، فرهنگ و معماری شناخته می‌شود.

وی تصریح کرد: اصفهان در میان کلان‌شهرهای کشور کمترین میزان جرم را دارد و این مجمع می‌تواند با ایجاد صلح و دوستی میان مردم از مراجعه آنها به دادگاه‌ها و دادسراها جلوگیری کند.

کد خبر : ۳۴۳۱۶۷