خبرگزاری کار ایران

برگزاری مانور بزرگ کنترل شیرآلات آب در۹۳ شهر استان اصفهان / تابستان سخت در انتظار اصفهانی ها

برگزاری مانور بزرگ کنترل شیرآلات آب در۹۳ شهر استان اصفهان / تابستان سخت در انتظار اصفهانی ها
کد خبر : ۱۵۲۱۶۹

مانور بزرگ کنترل شیرآلات شبکه توزیع آب استان با هدف اطمینان از عملکرد صحیح کلیه شیرآلات برای استفاده از ظرفیت کامل آنها برای توزیع بهینه آب، با تأکید بر مدیریت مصرف در اصفهان برگزار شد.

ایلنا: مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان در مانور بزرگ کنترل شیرآلات شبکه توزیع آب استان که به منظور توزیع بهینه آب برگزار شد، اظهار داشت: مسئولان آبفای استان اصفهان در چندسال اخیر تبعات ناشی از خشکسالی را به خوبی مدیریت نمودند به طوریکه در این زمینه ۴۰ مورد نشت گیری خطوط ۱۴۰۰ آب در جای جای استان صورت پذیرفت.
به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ منصور شیشه فروش مدیریت هوشمند آب در تمام نقاط استان را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: مدیران در تمام شهرستانها مطابق ستاد استان بایدبرنامه ی پیامدهای خشکلی درنظر بگیرند تا مدیریت هوشمند مصرف بهینه آب در سطح استان به خوبی اعمال شود.
مدیرکل مدیریت بحران استان اطمینان از عملکرد صحیح کلیه شیرآلات به منظور استفاده از ظرفیت کامل آنها در شبکه توزیع اطمینان از عدم نشتی شیرآلات به خصوص شیرآلات کلیدی و مهم شبکه توزیع، مشخص نمودن شیرآلاتی که در شبکه نامرئی و یا نیاز به همسطح سازی دریچه و یا اصلاح حوضچه دارند بازنگری در بسته بودن کامل یا نیم بازبودن برخی شیرآلات در شبکه در مقاطع مختلف زمانی را از اهداف برگزاری این مانور برشمرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تصریح کرد: وقوع پیاپی پدیده خشکسالی در استان و جاری نبودن رودخانه زاینده رود تأمین آب شرب اصفهان را با مخاطراتی روبرو کرده است به طوریکه بسیاری از چاههای فلمن که یکی از مهم ترین منابع تأمین آب شرب در اصفهان به شمار می آیند از مدار خارج شدند به همین دلیل در حال حاضر حفر و تجهیز بیش از ۷۶ حلقه چاه در دستور کار قرار گرفته است.
هاشم امینی اذعان داشت: اگر منابع آب موجود به خوبی مدیریت نشوند تابستان سختی پیش رو خواهیم داشت به همین دلیل مصرف مشترکین باید به خوبی مدیریت شود و بر این اساس پس از شناسایی مشترکین پرمصرف و اعلام اخطار به آنها اگر در چگونگی مصرف آب تجدیدنظر نگردد با هماهنگی مسئولان مربوطه قطع آب واحدهای آنها در دستور کار قرار می گیرد.
وی گفت: افق طرح آبرسانی اصفهان بزرگ سال ۸۵ بوده است ولی از آن زمان تاکنون مسئولان امر در این شرکت به رغم وقوع هشت سال پیاپی پدیده خشکسالی توانستند با خلاقیت و تدابیر خاصی که اعمال نمودند آب مورد نیاز مشترکین را در استان اصفهان تأمین کنند که در این زمینه می توان به نشت گیری های متعدد خطوط انتقال آب در سطح استان اشاره کرد که این امر منجر شد از ۶۰۰ الی ۷۰۰ لیتر هدررفت آب جلوگیری شود.
امینی خاطر نشان کرد: همه ساله بر تعداد مشترکین آب شرب در سطح استان اصفهان افزوده می شود در حالیکه منابع آبی نه تنها افزایش نیافته بلکه با محدودیت هم روبرو شده اند بنابراین ایجاد منابع جدید و منابع محلی ضروری خواهد بود.

امینی عنوان کرد: به منظور تأمین آب شرب مشترکین در تابستان در ۶ منطقه اصفهان و ۱۳۲ نقطه مدیریت هوشمند با استفاده از سیستم GPRS بر روی سامانه نجما در دستور کار قرار گرفت تا توزیع آب به صورت عادلانه انجام گیرد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز