مدیرمجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان در همایش بزرگ مهندسی فرهنگی:
فرهنگ روح حاکم در جامعه است
مدیرمجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان گفت: فرهنگ روح حاکم در جامعه است و باید جهت گیری های اصلی در تمام فعالیت ها بر اساس فرهنگ آن جامعه شکل گیرد.
ایلنا: مدیر مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان گفت: فرهنگ روح حاکم درجامعه است و باید جهت گیریهای اصلی در تمام فعالیتها بر اساس فرهنگ آن جامعه شکل گیرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، حمید کشاورز راد که درهمایش بزرگ مهندسی فرهنگی سخن میگفت، افزود: در نظام جمهوری اسلامی ایران نیز که با انقلابی شکوهمند روی کار آمده، باید ادبیات انقلاب را در مهندسی فرهنگی مدنظر قرار داد و امید، شجاعت، آرمان خواهی، همبستگی ملی، پیوستگی با نظام اسلامی را در مهندسی فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران تقویت کرد.
وی با اشاره به هجمهای که امروز وجود دارد بیان داشت: امروز نمیشود بیکار نشست و نظارت را از دست داد. باید با دقت مراقب رفتار و حرکت فرهنگی جامعه بود و برای آن برنامهریزی کرد. این یکی از مهمترین وظایف حکومت است وحق بزرگی است که مردم بر گردن حکومت دارند و به همین دلیل هماهنگی بیشتری بین دستگاهها و نهادهای فرهنگی که در اجرای مهندسی فرهنگی دخیل هستند، صورت پذیرد تا با هماهنگی بیشتر این دستگاههای اجرائی، سیاستهای کلان فرهنگی جامعه در قالب مهندسی فرهنگی اجرا شود.
مدیرمجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان تصریح کرد: مهندسی فرهنگی، یعنی به کارگیری همه عناصر در رسیدن به اهداف فرهنگی جامعه که آرمانهای اصلی یک ملت را رقم میزند.
کشاورزهمچنین تاکید کرد: اگر بخواهیم مهندسی فرهنگی اجرا شود، باید فرهنگ جامعه را در همه عرصهها تقویت کنیم و روح قرآنی را در این مسائل حاکم کنیم و بر اساس آموزههای دینی و باورهای ملی در حوزههای اجتماعی و فرهنگی گام برداریم تا به اهداف اصلی مهندسی فرهنگی که همانا رسیدن به قلههای افتخار و پیشرفت برای ایران اسلامی است، برسیم، همتنطور که مقام معظم رهبری فرمودند.
وی با اشاره به اینکه فرهنگ یک سیستم است و دارای انواع و اجزائی است و مهندسی فرهنگ به عنوان یک مهندسی سیستم باید انجام پذیرد. فرهنگ یک جامعه، اساس هویت آنجامعه است، تصریح کرد: فرهنگ به عنوان جهتدهنده به تصمیمات کلان کشور - حتی تصمیمهای اقتصادی، سیاسی، مدیریتی و یا در تولید نقش دارد. وقتی ما میخواهیم ساختمان بسازیم و شهرسازی کنیم در واقع با این کار داریم فرهنگی را ترویج میکنیم یا تولید میکنیم یا اشاعه میدهیم