خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پرشکی گیلان اعلام کرد:

صدور مجوز جذب پرستاران داوطلب مبارزه با کرونا

صدور مجوز جذب پرستاران داوطلب مبارزه با کرونا
کد خبر : ۹۷۴۴۴۱

رئیس دانشگاه علوم پرشکی گیلان اعلام کرد: مجوز به‌ کارگیری پرستاران و نیروهای بهداشتی درمانی داوطلب در مبارزه با کرونا گرفته شد.

به گزارش ایلنا از رشت،رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان برای پیگیری اعتبارات پروژه‌ های عمرانی این دانشگاه، مطالبات پرستاران داوطلب در مبارزه با کرونا و همچنین مطالبات بازنشستگان سال 98 با نوبخت ، معاون رئیس‌ جمهور کشور دیدار کرد.

 ارسلان سالاری افزود : سازمان برنامه ‌و بودجه مجوز تبدیل وضعیت پرستاران و کادر درمانی داوطلب از 89 روزه به‌ شرکتی داد.
 
وی با اشاره به مطالبات بازنشستگان سال 98 دانشگاه علوم پزشکی گیلان، گفت : این بازنشستگان بیش از 50 میلیارد تومان بابت پاداش پایان خدمت  از دانشگاه طلب دارند که با قول مساعد  آقای  نوبخت  پرداخت این مطالبات در حال پیگیری است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان با اشاره به پیگیری‌های برای خرید تجهیزات سرمایه‌ ای ضروری بیمارستان‌ ها و مراکز آموزشی درمانی استان افزود : برای خرید تجهیزات سرمایه ‌ای نظیر آنژیوگرافی بیمارستان رازی، آنژیوگرافی محیطی  بیمارستان پورسینا، CT  اسکن بیمارستان‌های ۱۷ شهریور، شفا، صومعه‌سرا فومن، آستانه‌ اشرفیه، لنگرود، تالش، پورسینا و رازی رشت و همچنین خرید دستگاه MRI  بیمارستان‌های پورسینا، رازی، نورانی تالش و پیروز لاهیجان نیازمند ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار هستیم.
 
وی با بیان اینکه برای ارائه مطلوب‌ تر خدمات بهداشتی و درمانی در مبارزه با ویروس کرونا پروژه‌های عمرانی قابل ‌توجهی به همت سازمان برنامه ‌و بودجه در سطح استان به اجرا درآمده، خاطرنشان کرد : برای مقابله با شیوع این ویروس اقدامات قابل ‌توجهی در افزایش زیرساخت بهداشت و درمان نظیر راه‌ اندازی آزمایشگاه رازی، بخش ICU، خرید اکسیژن ساز های بیمارستانی، لنژری، ژنراتور برق اضطراری، اورژانس تحت نظر سایت لاکان، توسعه بیمارستان‌های حشمت، صومعه ‌سرا، ماسال و پورسینا و سایر پروژه‌های عمرانی در سطح استان انجام شد اما بخشی از این پروژه‌ها همچنان برای تکمیل و توسعه نیازمند حمایت‌های مالی و معنوی رئیس سازمان برنامه و بودجه است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گیلان توسعه بیمارستان‌های صومعه‌ سرا و بندر انزلی، کلینیک ویژه و بخش اطفال بیمارستان رسالت ماسال و احداث بخش اورژانس و توسعه بیمارستان پورسینا برای تبدیل ‌شدن به بیمارستان جنرال را از جمله پروژه‌های نیمه ‌کاره دانشگاه علوم پزشکی گیلان تا پایان دولت دوازدهم برشمرد.
 
 سالاری گفت : برای احداث و تکمیل این طرح ها  به ۲ هزار میلیارد ریال بودجه نیاز است که ضرورت آن‌ در جلسه هیئت ‌امنا دانشگاه مطرح ‌شده و پیگیر هستیم تا این منابع نیز از سوی سازمان برنامه‌وبودجه در اختیار گیلان قرار بگیرد.
 
وی از تلاش ‌ها برای بهره‌برداری از ۱۰ طرح بهداشتی درمانی و خدماتی تا دهه فجر امسال خبر داد و افزود : این طرح‌ها ‌ مراحل پایانی خود را طی کرده و برای تکمیل نیازمند اعتباری حداقل 380 میلیارد ریالی است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گیلان به آرزوی دیرینه مردم گیلان برای داشتن بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی سایت لاکان اشاره کرد و گفت : ساخت این بیمارستان به حداقل ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که پیشنهاد شده سازمان برنامه‌ و بودجه هزار میلیارد ریال آن را  تا پایان امسال  و هزار میلیارد بقیه را  تا پایان پروژه به گیلان اختصاص دهد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز