رئیسکمیسیون عمران شورای شهر شیراز خبر داد:
پروژه تقاطع غیر همسطح شهیدان یغمور بزودی به بهره برداری می رسد
رئیسکمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز با اعلام اینکه پروژه تقاطع غیر همسطح شهیدان یغمور(باهنر ، کمربندی) بزودی به بهرهبرداری می رسد، گفت: این پروژه مراحل پایانی اجرایی خود را طی میکند و در تلاش هستیم پس از تکمیل عملیاتروکش نهایی آسفالت،تامین روشنایی و فضای سبز آن، در نیمه اول مهرماه به بهره برداری برسد.
به گزارش ایلنا، نواب قائدی در بازدید از برخی پروژه های بزرگ شهرداری شیراز ایمن سازی کمربندی، تکمیل رینگ پیرامونی شهر، افزایش ضریب ایمنی تردد و کاهش زمان سفر در تقاطع ، افزایش روانی ترافیک از بلوار باهنر جنوبی به شهرکهای فرهنگیان، بهاران، فررزانگان و برعکس و همچنین کاهش ترافیک ورودی و خروجی شهرک فرهنگیان و باهنر جنوبی را از جمله اهداف اجرای این تقاطع غیر همسطح برشمرد و افزود: علیرغم اینکه اجرای پروژه عمرانی در رینگ کمربندی شیراز مشکلات خاص خود را به همراه دارد، اما با زمان بندی و مدیریت مناسب، این پروژه عمرانی روند اجرایی خوبی را طی کرده است .
قائدی همچنین در بازدید از پروژه زیرگذر تقاطع استاد محمد بهمن بیگی، طول مسیر این پروژه را 600 متر عنوان کرد و افزود: این پروژه در واقع فاز دوم تقاطع غیر همسطح استاد بهمن بیگی است که بزرگراه مهندسین را به بزرگراه گلبهار(توسعه جنوب) اتصال می دهد.
رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک به نقش این زیرگذر در کاهش ترافیک هسته مرکزی شهر اشاره کرد و افزود: با اتصال این پروژه به بلوار طلائیه، همشهریان ساکن در شهرکهایی چون میانرود، فرزانگان و فرهنگیان می توانند از طریق بلوار طلائیه و این زیرگذر به سمت میدان معلم و بلوار معالی آباد ترددی سریع و ایمن داشته باشند که اینکار در کاهش ترافیک هسته مرکزی شهر موثر خواهد بود.
نواب قائدی همچنین در بازدید از پروژه چپگرد صدرا، گفت: ارتباط بین شهر صدرا و کلانشهر شیراز و لزوم تسهیل در تردد شهروندان این دو شهر ایجاب میکرد تا این پروژه را به اجرا درآوریم و با اتمام عملیات اجرایی آن شهروندان عزیز شاهد رفع تداخل خروجی شهر صدرا و کلانشهر شیراز خواهند بود.
رئیسکمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه در اجرای این پروژه با سختیهایی مواجه بودهایم، تصریح کرد: شاید اجرای این پروژه به ظاهر ساده به نظر برسد، اما وجود موانعی چون تاسیسات فیبر نوری و لوله های گاز در مسیر اجرای این پروژه، قرار گیری در مسیر پرتردد و ورودی شهر و لزوم همزمان جریان ترافیک و اجرای پروژه باعث شده بود تا احداث این تقاطع حتی از اجرای یک تقاطع سه سطحی هم سخت تر باشد.