مدیر عامل شرکت ملی پست کشور مطرح کرد:
ظرفیت ناشناخته تمبر در کشور / انتشار تمبر در خراسان رضوی الگوی کشوری شد
معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ملی پست کشور گفت: ظرفیتهای تمبر در کشور ناشناخته مانده و باید ساختار جدیدی در این زمینه در استان ها طراحی و تدوین شود.
به گزارش ایلنا از مشهد، رمضانعلی سبحانی فر در دیدار با مدیر ارشد یکتا نوین و مسئولان پستی خراسان رضوی افزود: بررسیها نشان می دهد که تنها چند استان در زمینه چاپ و انتشار تمبر یادگاری و اختصاصی موفق بوده است.
وی ادامه داد: در تمام بخشهای کشور از جمله آموزشی، پژوهشی، گردشگری اقوام ایرانی و استانها ظرفیتهای زیادی وجود دارد که دست نخورده باقی مانده و می تواند آثار ماندگار برجای بگذارد.
وی اظهار داشت: تمبر پیام آور صلح و دوستی بوده و نمادی برای شناخت رسوم، سنن و اقوام ایرانی است.
وی افزود: تمبر شناسنامه کشور است و باید برای شناساندن بخش های مختلف کشور به جهانیان از آن بهره گرفت.
مدیر عامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی حرکت رو به جلو یکتا نوین تمبر مقوله در فرهنگ سازی تمبر در کشور را ستود.
وی خاطرنشان کرد: انتشار هدفمند تمبر در استان هایی نظیر خراسان رضوی به الگویی در کشور تبدیل شده است.
مدیر ارشد یکتا نوین تمبر شرکت ملی پست کشور هم گفت: خراسان رضوی سه سال متوالی در زمینه انتشار تمبر و رونمایی مقام نخست کشور را کسب کرده و عملاً به بخش درآمدی شرکت ملی پست کمک کرده است.
مجید نوتاش افزود: مجموعه یکتا نوین به عنوان کارآفرین توانسته در خراسان رضوی و برخی استانها در زمینه انتشار تمبر یادگاری و شخصی فرهنگ سازی کند.
وی ادامه داد: بهعنوان مثال با همکاری خوب مدیر کل پست خراسان رضوی و تلاش تیم یکتا نوین تمبر انتشار تمبر از ۷۰۰ برگ در سال به ۳۰ هزار برگ افزایش یافته است.
وی وجود دلالان تمبر را یک افت برای مجموعه پست دانست و افزود: این دلالان تمبرهای باطل شده خارجی را به صورت کیلویی و ارزان خریداری می کنند و هر قطعه را به چندین برابر در داخل کشور می فروشند که این خود به جایگاه تمبر در کشور لطمه زده است.
نوتاش تصریح کرد: یکتا نوین تمبر شرکت ملی پست کشور تاکنون ۳۲ گنجینه فاخر ملی و بین المللی تولید و اولین صادر کننده تمبر به اروپا و آمریکاست و در حال حاضر در کشور ۱۶ نماینده فعال و در اروپا ۵ نماینده و در آمریکا هم ۲ نماینده فعال دارد .
وی ادامه داد: این مجموعه در سال ۹۷ و ۹۸ از مجموع در آمد شرکت ملی پست ۶۳/۵ درصد بازاریابی، طراحی، انتشار و رونمایی در کشور را به خود اختصاص داده است .