خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور شهری استانداری اعلام کرد:

نام نویسی بیش از 2 هزار تاکسیران قزوینی در سامانه کارا

نام نویسی بیش از 2 هزار تاکسیران قزوینی در سامانه کارا
کد خبر : ۹۵۵۶۶۷

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین گفت: تاکنون ۲ هزار ۳۰۰ راننده تاکسی در استان قزوین آسیب دیده از بیماری کرونا جهت دریافت تسهیلات در سامانه کارا ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مصطفی صالحی اظهار کرد: همزمان با شیوع ویروس کرونا بسیاری از مشاغل و گروه‌های هدف متاسفانه صدمات فراوانی از این بیماری متحمل شدند که یکی از آنها، رانندگان تاکسی بودند.

 مدیرکل  امور شهری استانداری افزود: دولت در همین راستا و در جهت حمایت از گروه‌های آسیب دیده، تسهیلاتی با کارمزدهای پایین در نظر گرفت که یکی از موارد یاد شده، رانندگان تاکسی بودند که به علت شیوع این بیماری با آسیب‌های جدی و فراوانی روبرو شده بودند.

صالحی خاطرنشان کرد: به همین مناسبت و در راستای حمایت از آسیب دیدگان بیماری کرونا، جلسات متعددی با دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری، دفتر فنی و امور عمرانی استانداری، شهرداری‌ها، دفتر امور شهری و شوراها با محوریت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار و قرار شد به هر راننده تاکسی متقاضی به میزان ۶۰ میلیون ریال وام، بدون ضامن و تنها با ارایه یک فقره چک یا سفته واگذار شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان‌های تاکسیرانی شهرداری‌های استان بلافاصله اقدام به اطلاع رسانی جهت ثبت نام رانندگان تاکسی در سامانه کارا کردند، تصریح کرد: تاکنون ۲ هزار و ۳۰۰ راننده تاکسی در سطح استان در این سامانه ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد یک هزار و ۸۴۷ راننده از شهر قزوین بوده و در حال حاضر نیز ۷۵۸ متقاضی تسهیلات خود را از بانک دریافت کرده‌اند.

این مسئول امور شهری یادآور شد: علت عدم ثبت نام سایر رانندگان تاکسی خسارت دیده ناشی از ویروس کرونا، بازنشسته بودن آنان، داشتن معوقات بانکی و غیرمرتبط بودن بیمه رانندگی بوده است.

مدیرکل امور شهری استانداری اضافه کرد: سایت کارا برای ثبت‌نام از رانندگان تاکسی تا اول شهریورماه آینده باز بوده و پس از آن مسدود و دیگر تمدید نخواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز