خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری البرز:

روابط عمومی؛ خدمت به مدیریت است نه مدیر

روابط عمومی؛ خدمت به مدیریت است نه مدیر
کد خبر : ۹۱۵۵۴۱

رئیس شورای اطلاع رسانی استان و معاون سیاسی، امنیتی و اجماعی استانداری البرز با بیان اینکه روابط عمومی‌ها باید کنشگر و آینده نگر باشند، افزود: روابط عمومی بایستی مبتنی بر بینش آینده پژوهانه و نوآوری باشد.

به گزارش ایلنا، نورمحمد فردی در دهمین جلسه شورای اطلاع رسانی استان البرز اظهار داشت: روز ملی ارتباطات و روابط عمومی فقط یک نام در یک صفحه تقویم نیست بلکه سر فصل مهم از اخلاق، تخصص، تعهد، توانایی و هنر است لذا روابط عمومی بخشی اثرگذار از یک مجموعه است که وظیفه آن آگاه کردن مردم، تبلیغ و ترویج عملکرد سازمان و تجزیه و تحلیل افکار عمومی و پیوند آن به منابع سازمان و عموم مردم است.

فردی تصریح کرد: اعتماد سازی اجتماعی و اعتماد در گروه را در برنامه کاری خود داشته باشند و ترویج امیدد و نشاط به جامعه و مجموعه کاری یکی از وظایف کار روابط عمومی هاست.

رئیس شورای اطلاع رسانی افزود: در هر صورت بدون تردید ارتباطات یکی از مهمترین زیر ساخت های توسعه در هر کشور محسوب می شود که بدون آن توسعه امری محال و دست نیافتنی تلقی خواهد شد. 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری البرز افزود: اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاع‌رسانی در همه عرصه‌ها پیشتاز است، دوچندان شده است به گونه ای که موفقیت سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها و دوامشان در عرصه‌ها و فعالیت های تخصصی به عملکرد روابط عمومی‌های آن‌ها وابسته است.

وی به  نقش و جایگاه روابط عمومی را به عنوان هنر هشتم اشاره کرد و افزود: اهمیت روابط عمومی تا آن حد زیاد است که مقام معظم رهبری می فرمایند روابط عمومی‌ها می‌توانند فعالیت نهادها را ارزیابی و منعکس کنند و مشخص‌کننده روش‌ها و نقص‌های دستگاه مربوط خود باشند.

معاون استاندار گفت: امروز نقش روابط عمومی ها در کمک به تصمیم گیری های مدیریتی و استراتژیک یک سازمان نقشی انکار ناپذیر و قابل توجه است.

فردی با بیان اینکه  روابط عمومی مدرن و برنامه ریزی شده یکی از ابزارهای قوی مدیریت افکار است، افزود: روابط عمومی به عنوان اصلی ترین حلقه ارتباط بین مدیران و کارکنان و افکار عمومی مسئولیت خطیری در فرایند دسترسی مدیران و فکار جمعی کارکنان دارند.

وی افزود: انچه اهمیت دارد این است که کار روابط عمومی تسهیل و خدمت به مدیریت است نه مدیر.

رئیس شورای اطلاع رسانی با بیان اینکه روابط عمومی ها می توانند با اجرایی شدن این توجهات گام های بلندی را در حرکت رو به رشد نظام ارتباطی و روابط عمومی در کشور بر دارند، افزود: نقش و جایگاه  روابط عمومی ها در عصر کنونی قابل انکار نیست تا جائیکه موفقیت سازمان ها، ادارات و موسسات خصوصی و دولتی به عملکرد روابط عمومی آنها وابسته است.

وی تصریح کرد: برخی از دستگاهها و یا مدیران چه در بخش های خصوصی و چه در بخش های دولتی به دلایل مختلف از جمله فقدان شناخت کافی از جایگاه روابط عمومی و یا به دلیل عدم شناخت از توانمندی های روابط عمومی کمتر به این مجموعه توجه می نمایند. 

فردی افزود: در حالیکه روابط عمومی وظیفه تسهیل ارتباطات و خدمت به مجموعه مدیریتی و سازمانی را بر عهده دارد و روابط عمومی کسب منافع کل سازمان را در کنار مدیریت و راس هرم سازمانی همواره مدنظر قرار داده است. 

در این نشست جمع بندی برنامه ریزی ها با موضوع گرامیداشت هفته روابط عمومی در استان همراه با تقدیر ویژه از روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان، گزارش توسط اداره کل آموزش و پرورش در خصوص سئوالات و ابهامات شبکه آموزش "شاد"دانش آموزان، گزارش توسط دانشگاه‌های استان در خصوص سئوالات و روند اجرای آموزش مجازی ارائه شد.

در پایان رئیس شورای اطلاع رسانی استانداری البرز از سرپرست روابط عمومی استانداری البرز و مدیر روابط عمومی‌دانشگاه علوم پزشکی البرز به خاطر تلاش‌های موثر روابط‌عمومی در راستای اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در زمینه بیماری کرونا تقدیر کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز