خبرگزاری کار ایران

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان:

تولید تخم‌مرغ در قزوین افزایش می‌یابد

 تولید تخم‌مرغ در قزوین افزایش می‌یابد
کد خبر : ۹۱۱۴۵۴

مدیر امور طیور، زنبور عسل و پرورش کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تولید تخم مرغ در استان قزوین با راه‌اندازی و بهره‌برداری از یک واحد مرغداری مدرن در تاکستان، ۱۵ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حمیدرضا عزتی اظهار کرد: این واحد با سرمایه گذاری تعاونی مرغداران در نودهک تاکستان در آستانه بهره برداری قرار دارد.

 مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به نقش واحدهای تخم گذار در کمک به تامین امنیت غذایی کشور، افزود: ظرفیت این واحد مرغداری ۴۰۰ هزار قطعه پولت تخم گذار است که در فاز نخست آن شاهد بهره برداری از نیمی از این ظرفیت خواهیم بود.

عزتی با بیان اینکه بیشتر مرغداری های تخم گذار استان قزوین در آبیک و در محدوه ای نزدیک به یکدیگر قرار دارند که این موضوع با خود مخاطراتی را به همراه دارد، بیان کرد: یکی از محاسن این واحد که به زودی شاهد راه اندازی آن خواهیم بود، استقرار در منطقه ای بکر است که مخاطراتی مانند بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را در آن کم می کند.

وی ادامه داد: ظرفیت مرغداری های استان در بخش تخم گذار ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار قطعه است که با راه اندازی واحد یاد شده ۴۰۰ هزار قطعه به این رقم افزوده می شود.

این مسئول اعلام کرد: سالانه حدود ۶۵ هزار تن تخم مرغ در استان قزوین تولید می شود که با راه اندازی این واحد ۱۵ درصد به این رقم افزوده می شود.

عزتی با اشاره به اینکه تخم مرغ بازار مناسبی در کشور دارد و واحدهای فعال در تولید این محصول در حوزه بازاریابی با مشکلات کمی روبرو هستند،اظهار داشت: قزوین تامین کننده بخشی از تخم مرغ پایتخت است و بیشتر تولیدات مرغداری های استان در استان های همجوار به مصرف می رسد.

استان قزوین رتبه هفتم تولید تخم مرغ در کشور را داراست.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز