خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خواستار شد؛

ضرورت مکان معین برای انجام تست غربالگری معتادان متجاهر در قزوین

ضرورت مکان معین برای انجام تست غربالگری معتادان متجاهر در قزوین
کد خبر : ۹۰۵۹۷۰

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: برای جمع آوری معتادان متجاهر و انجام تست غربالگری این افراد باید در مرحله اول مکان مخصوصی برای آنان در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، پیمان نامدار در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار کرد: بنا بر مصوباتی که از سوی کمیته ستاد مقابله با کرونا در کشور در خصوص معتادین متجاهر ابلاغ می شود  دانشگاه علوم پزشکی استان آمادگی کامل دارد تا این مصوبات را اجرا کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بیان کرد: بهتر است در مرحله اول برای جمع آوری معتادان متجاهر با توجه به شرایط و ظرفیت های استان مکان مخصوصی برای آنان در نظر گرفته شود و سپس آنها جمع آوری و به مکان مشخص شده انتقال داده شوند.

نامدار در خصوص خدماتی که برای معتادان متجاهر از سوی دانشگاه علوم پزشکی انجام می شود افزود: معتادان متجاهری که جمع آوری می شوند 14 روز باید در مکان مشخص شده بمانند و تست غربالگری برای آنان انجام می شود و همچنین بهداشت محیط برای آنان به طور روزانه انجام می شود.  

به گفته وی، پس از انجام تست غربالگری هر یک از معتادان متجاهر که به ویروس کرونا مبتلا شده باشند  توسط آمبولانس های مخصوص به بخش ویژه ای که برای آنان در نظر گرفته شده انتقال داده می شوند.

این مسئول گفت: همچنین باید تعداد معتادانی که جمع آوری می شوند در مراحل اولیه مشخص شود تا خدماتی که برای آنان در نظر گرفته شده با دقت و در زمان مناسب انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به این مطلب که اخیرا در فضای مجازی درباره مواد مخدر و ویروس کرونا منتشر شده است، تصریح کرد: چندی پیش در اوایل فروردین ماه در فضای مجازی مطلبی منتشر شده بود که مواد مخدر باعث پروتکشن علیه ویروس کرونا می شود و مخصوصا کسانی که تریاک مصرف کمتر به این بیماری مبتلا می شوند که در این خصوص مطالعاتی در حال انجام است وتا کنون به هیچ  نتیجه‌ای دست نیافتیم.

نامدار ادامه داد: برخی از بیمارانی که در بیمارستان ها بستری اند معتاد به انواع مخدر از جمله شیشه هستند و طی بررسی های انجام شده تعداد زیادی معتاد متجاهر به کرونا مبتلا نشده اند که دلیل آن ارتباطات اجتماعی کم این افراد یا داشتن فاصله زیاد از یکدیگر است.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز