خبرگزاری کار ایران

نقاط حادثه‌خیز معابر شهری کرمانشاه رفع خطر می شوند

 نقاط حادثه‌خیز معابر شهری کرمانشاه رفع خطر می شوند
کد خبر : ۹۰۵۴۴۶

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه از شناسایی و رفع خطر نقاط حادثه خیز معابر شهری در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، محسن ارجمندی اظهار داشت: با توجه به تعداد بسیار بالای تصادفات و حوادث رانندگی در سطح شهر کرمانشاه در سال ۹۸ معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه بطور ویژه به بررسی علل وقوع این حوادث و ارائه راهکارهای کاهش ریسک تصادفات در این نقاط پرداخت.

وی ادامه داد: بدین منظور آمار و اطلاعات تلفات حوادث رانندگی شهر کرمانشاه درسال گذشته از پلیس راهور کرمانشاه اخذ و طبق روش های استاندارد تحلیل تصادفات و بر اساس میزان تصادفات و مکان های وقوع حادثه، نقاط حادثه خیز شهر کرمانشاه شناسایی شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه گفت: پس از شناسایی نقاط حادثه خیز  و با استفاده از دانش و تجارب کارشناسان حوزه ترافیک این معاونت آمارها و داده های موجود بررسی و تجزیه و تحلیل شد و در جلسات متعدد کارشناسی و در جلسه شورای ترافیک شهر کرمانشاه ، راهکارهای کاهش خطر وقوع تصادفات در این نقاط مصوب شد.

 ارجمندی با اشاره به اهمیت ایمنی در حمل و نقل و حفظ سلامت جامعه شهروندان گفت: در طرح شناسایی و رفع خطر در نقاط حادثه خیز سه برنامه مهم با توجه به موقعیت حوادث و علل وقوع تصادفات در  آنها ارائه شد.

 وی افزود: راهکارهای ارائه شده در سه زمینه آرام سازی ترافیک، اصلاح هندسی و احداث پل عابر و نرده کشی بودند که در هر نقطه با توجه به علت وقوع حوادث راهکارهایی ارائه گردید. 

و ادامه داد: عملیات آرام سازی این نقاط از طریق نصب  تجهیزات مانند استاپر، سرعت گیر، علائم اخباری و نوشتاری، تابلو های راهنمایی و رانندگی و تابلوهای راهنمای مسیر در حال انجام است.

 ارجمندی گفت: در روز گذشته عملیات آرام سازی ترافیک در نقاط حادثه خیز بزرگراه شهید سلیمانی انجام شد و در ادامه در روزهای آتی سایر نقاط به صورت معبری آرام سازی و پس از پایان عملیات آرام سازی اصلاحات هندسی لازم انجام خواهد شد.

وی در پایان گفت: عدم استفاده از پل عابر پیاده در معابر شهری یکی دیگر از علل های ایجاد حادثه در شهر کرمانشاه است که باید در خصوص اصلاح الگوی رفتار شهروندی و تشویق شهروندان برای استفاده از پل عابرپیاده و کم شدن حوادث و تصادفات به این دلیل تلاش کرد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز