خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

محیط شغلی تهدیدی برای سلامت مردان/ هشدار نسبت به بیماری هایی که سلامت مردان را تهدید می‌کند

محیط شغلی تهدیدی برای سلامت مردان/ هشدار نسبت به بیماری هایی که سلامت مردان را تهدید می‌کند
کد خبر : ۸۷۶۲۸۸

کارشناس واحد سلامت خانواده و جمعیت مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین گفت: محیطی که مردان در آن مشغول به کار هستند تهدیدی برای سلامت آنها به شمار می رود.

لیدا زرگینی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: میزان مرگ و میر در مردان بیشتر از زنان است، زیرا این قشر، بیش از زنان در معرض آسیب‌های شغلی، اجتماعی، حوادث ترافیکی و سوانح هستند.

کارشناس سلامت خانواده مرکز بهداشت شهرستان قزوین افزود: عوامل شغلی سرطان زا، عوامل خطر شغلی ناباروری مردان، مانند: استنشاق هوای آلوده یا مواد شیمیایی، تماس پوستی با موادی مثل رنگ های روغنی، چسب ها، هیدروکربن ها، رادیو اکتیو و آفت کش ها، حوادث شغلی، مانند: سقوط اشیا، آتش سوزی، مسمومیت ناشی از مواد شیمیایی، تماس با اجسام و سطوح داغ، انفجار، خفگی، سقوط کردن و لغزیدن، ریزش و ماندن زیر آوار، تماس با مواد شیمیای خطرناک، گیر کردن داخل یا بین اشیا و ماشین، برخورد با اشیا و تجهیزات و جریان برق را از جمله موارد مهمی نام برد که سلامت مردان را تهدید می کند .

زرگینی اضافه کرد: با توجه به شرایط کنونی، مردان کمتر به سلامت خود اهمیت می‌دهند، و بر این مبنا، بانوان می توانند مردان را برای پیگیری سلامتی‌شان ترغیب کنند.

وی ضمن اشاره به اینکه شعار هفته سلامت روان،"محیط سالم، کارکنان سالم" است؛ هشدار داد که عوارض سبک زندگی بی‌تحرک، شامل: اضافه وزن و چاقی، بیماری‌های قلبی و عروقی از جمله حملات قلبی، بیماری پُرفشاری خون، افزایش کلسترول خون، سندرم متابولیک، دیابت نوع 2، بعضی انواع سرطان ها از جمله روده بزرگ، پوکی استخوان، افزایش افسردگی و اضطراب، دردها و مشکلات عضلانی و اسکلتی؛ مردان را بیش از گذشته تهدید می کند.

این کارشناس حوزه سلامت خانواده، عواملی که در محیط کار بر سلامت افراد موثر است را آلودگی داخلی محیط کار و بهداشت محیط کار نام برد و گفت: تراکم کار، ساعات و زمان کار، عوامل مهم دیگری هستند که خستگی، ضعف جسمی و روانی را برای فرد به وجود می آورد و در صورت تداوم، در مدت زمان طولانی، سلامت جسمی و روانی فرد را تهدید خواهد کرد.

کارشناس سلامت خانواده مرکز بهداشت شهرستان قزوین، عوامل مربوط به مسائل ارتباطی را از عوامل مهم دیگری خواند که بر روی فرد، اعم از سلامت یا عملکرد در محیط کار تاثیر می گذارد.

زرگینی بیان کرد کرد: نوع ارتباطات موجود در محیط کار، نفوذ و اِعمال قدرت مدیر، شیوه ارتباطی و شخصیت و اهداف فرد، نقش مهمی در بهداشت روانی فرد و میزان خشنودی از محیط  کار دارد.                   

وی تاکید کرد: با تندرستی و شیوه زندگی سالم در محیط کار،  فعالیت بدنی در محیط کار، محیط کار عاری از دخانیات و سلامت روانی در محیط کار می توان با این عوامل مقابله کرد.

  یکم تا هفتم اسفند ماه "هفته سلامت مردان" نامگذاری شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز