٢٨دیماه سامانه جامع روابط کار در هرمزگان آغاز بکار میکند
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان هرمزگان از آغاز بکار سامانه جامع روابط کار از ۲۸ دیماه در این استان خبر داد.
به گزارش ایلنا از بندرعباس، هادی ابراهیمی اظهار کرد: با راه اندازی سامانه جامع روابط کار، تمامی مراحل ثبت دادخواست و بررسی پرونده های مربوط به مسائل کارگری و کارفرمایی از طریق این سامانه انجام می شود.
وی افزود: کمک به شفافیت در آراء، کاهش زمان دادرسی و افزایش در وقت و صحت آراء و کاهش قراردادهای سفید امضاء و سایر مشکلاتی که در رابطه با مسابل کارگری و کارفرمایی وجود دارد، با راه اندازی این سامانه رفع می شود.
مدیرکل کار،تعاون و رفاه اجتماعی مدت زمان رسیدگی به پرونده های کارگری در استان را بین ۹ تا ۱۰ روز ذکر و اضافه کرد: از طریق این سامانه این مدت زمان کاهش می یابد.
ابراهیمی تصریح کرد: تمام کارگران و کارفرمایان جهت بهره مندی از این سامانه ابتدا باید به دفاتر پیشخوان دولت جهت ثبت نام و دریافت کد کاربری اقدام کنند و پس از آن تمامی مراحل مربوط به از طریق سامانه جامع روابط کار انجام می شود.
وی اظهار کرد: سامانه جامع روابط کار در حوزه های مختلف همچون بازرسی کار، تشکل های کارگری و کارفرمایی، روابط کار، بیمه بیکاری، مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار خدمتهای خود را به جامعه کارگری و کارفرمایی می دهد و ایجاد شفافیت در اطلاعات مربوط به جامعه کارگری و کارفرمایی،کاهش کاغذ بازی اداری، تسریع در روند رسیدگی و پیگیری گارهای مربوط به روابط میان کارگر و کارفرما،جلوگیری از تخلفهای کارفرمایان در برابر حقوق کارگران، ایجاد دسترسی به سامانه برای تمامی بازیگران جامعه کارگری و کارفرمایی، دسترسی دولت به اطلاعات و مشخصات کارگران و کارفرمایان از اهداف راه اندازی این سامانه است.
در راستای اجرای بند «ب ماده ۶۷ قانون برنامه ششم توسعه» مبنی بر تکلیف دستگاههای اجرایی بر الکترونیکی کردن فرایندها و برای کارآمدی هر چه بیشتر خدمات الکترونیکی و افزایش تعاملپذیری بین دولت و آحاد جامعه، معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی همگام با سیاست های دولت تدبیر و امید و در راستای مدیریت و نظارت هر چه بیشتر بر اجرای قانون کار و تنظیم روابط کار از طریق الکترونیکی کردن فرایندهای حوزه روابط کار در محدوده مشمولان قانون کار، اقدام به ایجاد سامانه جامعه روابط کار کرده است.