خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان رضوی:

باید دولت هوشمند را جایگزین دولت دیوان سالار کنیم

باید دولت هوشمند را جایگزین دولت دیوان سالار کنیم
کد خبر : ۷۵۷۲۶۹

استاندار خراسان رضوی گفت: باید دولت را با تفکر بخش خصوصی اداره کرد و دولت هوشمند را جایگزین دیوان سالاری کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، علیرضا رزم حسینی روز سه‌شنبه در همایش ملی فناوری اطلاعات و هوشمندسازی با اشاره به پیشرفت‌های متعدد در حوزه خدمات رسانی پس از انقلاب اسلامی افزود: با توجه به حجم بالای خدمت‌رسانی به روستاها و شهرها نباید شاهد توسعه مطلوب در روستاها باشیم.

وی ادامه داد: علت اصلی این وضعیت، ساختارهای معیوب است زیرا هم اکنون با دیوان سالاری دولتی سر و کار داریم و باید در این عرصه تحول انجام شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: نمی توانیم انقلاب اداری انجام دهیم چون به جراحی شدید اداری نیاز است که خونریزی شدیدی به همراه دارد و جرات انجام چنین کاری وجود ندارد بنابراین باید شبکه چسبنده دیوان سالاری که اجازه تحرک و تصمیم گیری را نمی دهد اصلاح کنیم.

رزم حسینی افزود: می خواهیم در خراسان رضوی با عنایت امام رضا(ع) کمک مردم، جوانان و نخبگان مدل جدیدی را تعریف و اجرا کنیم که الگوی کشور شود و به عنوان ساختاری برای جبران عقب ماندگی ایران مطرح شود.

وی با اشاره به این که هدف اقتصاد افزایش سطح رفاه عمومی و بهبود اوضاع اقتصادی مردم است ادامه داد: اگر اقتصاد ما اقتصاد دولتی نبود آمریکا نمی توانست ما را تحریم کند بنابراین باید یک مدل مدیریتی با هماهنگی و انسجام بخشی جدید تعریف شود که در آن بخش خصوصی حرف اول را می زند.

استاندار خراسان رضوی گفت: تمرکزگرایی شدید، بوروکراسی نحس و پیر اداری، عدم انسجام در هماهنگی، اختلافات مزمن سیاسی و جناح بندی سیاسی بدون تفکر حزبی موجب شده است که از نظام اداری موجود توسعه خارج نشود بنابراین باید دولت دیوان سالار را از خاصیت بیندازیم و دولت هوشمند را جایگزین آن کنیم تا اقتصادی مردمی در کشور داشته باشیم.

رزم حسینی افزود: در خراسان رضوی 900 هزار میلیارد ریال سپرده بانکی وجود دارد در حالی که بودجه عمرانی امسال استان تنها شش هزار میلیارد ریال است و هدایت این حجم از سرمایه به روش و شیوه درست می تواند راهگشا و موثر باشد.

وی با تاکید بر این نکته که خراسان رضوی را باید با شرکتها و سرمایه گذارانش ساخت ادامه داد: یک میلیون و 800 هزار میلیارد تومان نقدینگی ایران دست شرکتهاست نه دولت و این پولها باید به نفع توسعه کشور و نیز بخش خصوصی و رفاه مردم صرف شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: تا کنون 58 تفاهمنامه معین با شرکتها و موسسات مختلف در استان برای توسعه بسته شده است که امید داریم امسال به 100 تفاهمنامه برسد.

رزم حسینی افزود: با هوشمند سازی دولت می خواهیم کاری انجام دهیم که جامعه شهری به مرور زمان به روستاها بازگردند.

وی تاکید کرد: مثلث توسعه اقتصادی خراسان رضوی که شامل نمایندگان مجلس، کارگزاران حکومت و سرمایه گذاران و کارآفرینان می شود و با نظارت عالی ائمه جمعه همراه است می تواند با برنامه ریزی و مشارکت تاثیر به سزایی در تحول استان داشته باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز