هزینه زندگی در کرج به روایت احمدینژاد
سرپرست شهرداری کرج گفت: سال گذشته 400 هزار نفر به تهران و کرج مهاجرت کردهاند.
به گزارش ایلنا، محمدرضا احمدینژاد در مراسم رونمایی از طرح جامع و برنامه راهبردی-عملیاتی توسعه مدیریت پسماند کرج اظهار کرد: سالهای گذشته شاهد سیل مهاجرتی به استان البرز بهویژه کرج بودهایم.
وی ادامه داد: سالگذشته 400 هزار نفر از غرب و جنوبغربی کشور به تهران و البرز مهاجرت کردهاند که بخش قابل توجهی از این جمعیت بهدلیل هزینههای بالای زندگی در پایتخت در کرج ساکن شدهاند.
وی افزود: علاوه براین، نوسانات اقتصادی ماههای قبل باعث شده بسیاری از مهاجرانی که تا مدتی قبل در تهران سکونت داشتند از پس خرید یا اجاره خانه در این شهر برنیایند و به سمت البرز بهویژه کرج روانه شوند.
این مسئول توضیح داد: اگر همین روند مهاجرتی به کرج ادامه داشته باشد، در آیندهای نزدیک این کلانشهر با مشکلات جدی آلودگی هوا، ترافیک و ضعف در خدمات رسانی به شهروندان مواجه خواهد شد.
سرپرست شهرداری کرج ابراز کرد: واقعیت این است هزینه زندگی در کرج در مقایسه با مراکز سایر استانها واقعی نیست و همین باعث شده طی یک دهه شاهد مهاجرت جمعیت زیادی به این شهر باشیم.
احمدی نژاد با تاکید بر ضرورت واقعی کردن هزینههای زندگی در کرج گفت: باید در یک برنامه ریزی مدون و میان مدت هزینههای زندگی در کرج واقعی شود تا روند مهاجرتی به این شهر به حالت تعادل بازگردد.
وی اظهار کرد: باید شرایطی فراهم شود که افرادی که قصد مهاجرت به البرز دارند صرفا کرج را مقصد ندانسته و سایر شهرستانهای استان از جمله اشتهارد، طالقان و نظرآباد را نیز مد نظر قرار دهند.
این مسئول با اشاره به اجرای طرح مدیریت پسماند در کرج افزود: با توجه به اینکه چند سال از اجرای این طرح در مرکز استان میگذرد باید شاهد نتایج آن شامل کاهش میزان تولید زباله، هزینههای حمل و نقل و پایین سطح آلایندههای محیطی باشیم ولی متاسفانه اوضاع آنطور که پیشبینی میکردیم پیش نرفته است.
وی اظهار کرد: ضعف عمده در عدم تحقق اهداف طرحهای مدیریت پسماند در کرج بیشتر به فرهنگسازی ضعیف و آموزشهای ناکارآمد در این حوزه بازمیگردد.
احمدی نژاد ابراز کرد: بدونشک اگر نتوانیم مردم را در این بخش همراه کنیم، با صرف اجرای طرح و تخصیص اعتبار به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید.
وی گفت: برای فرهنگسازی در این حوزه تنها اقدامات شهرداری کافی نیست و تمامی دستگاههای ذیربط و رسانه ها به ویژه صدا و سیما هم باید وارد میدان شوند.