خبرگزاری کار ایران

با هدف بازدید از گونه‎های پرنده‎نگری خوزستان

پرنده‎‎ شناسان سوئدی وارد خوزستان شدند

پرنده‎‎ شناسان سوئدی وارد خوزستان شدند
کد خبر : ۶۱۱۲۳۱

یک تیم پرنده‎شناس سوئدی با هدف بازدید از گونه‎ها و ظرفیت‎های شاخص پرنده‎نگری خوزستان امروز وارد این استان شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،این تور متشکل از ۱۳ نفر با ملیت سوئدی به سرپرستی هانس مگنوس اولمن همراه با کارشناس باتجربه پرنده‎نگری، احسان طالبی، توسط مرکز طبیعت‎گردی مارکوپولو به مدیریت آقای کیانوش محرابی در حال اجراست. 

این گروه سفر خود را از تهران آغاز کردند و پس از بازدید از جاذبه‎ها و پرندگان شاخص کویری استان‎های کاشان، اصفهان و شیراز، برای تماشای ظرفیت‎های پرنده‎نگری بوشهر و بندر گناوه به این دو شهرستان سفر کردند. 

این گروه امروز چهارشنبه 22 فروردین‎ماه 97 وارد استان خوزستان شدند و قرار است به مدت ۴ روز در تالاب شادگان، دز و کرخه به جستجوی پرندگان و بازدید از جاذبه‎های پرنده‎نگری بپردازند. 

پروفسور هانس مگنوس یکی از پرنده‎شناس‌های مطرح بین‎المللی با ملیت سوئدی است که سال ها است در زمینه‌ پرندگان دنیا تحقیق می‎‎کند و به عنوان پرنده‌شناس، سرپرستی گروه‎های پرنده‌شناسی و پرنده‌نگری زیادی را از اروپا به سراسر دنیا بر عهده داشته است. 

او اولین بار در سال ۱۳۸۲ به ایران سفر کرد و از آن پس تاکنون از مناطق بسیاری در ایران بازدید کرده و در پروژه های تحقیقاتی سازمان حفاظت محیط زیست با کارشناسان ایرانی همکاری زیادی داشته است. 

استان‎های خوزستان، هرمزگان، سمنان و‌گلستان به دلیل داشتن گونه‎های پرندگان شاخص متنوع، بیشتر هدف سفرهای این پرنده‎شناس سوئدی بوده است. 

او تاکنون بیش از شش بار با گروه‎های پرنده‌نگر با ملیت‌های سوئدی، نروژی، هلندی و غیره به استان خوزستان سفر کرده و بیشتر بازدیدهای‎شان اطراف رودخانه‌های دز و کرخه بوده است.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز