خبرگزاری کار ایران

جمشید انصاری مطرح کرد:

استفاده از ظرفیت‌های بومی برای ساخت بیمارستان ولیعصر 2 در زنجان

استفاده از ظرفیت‌های بومی برای ساخت بیمارستان ولیعصر 2 در زنجان
کد خبر : ۴۸۸۶۵۴

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به ساخت بیمارستان ولیعصر 2 در زنجان گفت: با ساخت و تکمیل این بیمارستان، سرانه تخت‌های بیمارستانی افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جمشید انصاری در مراسم  کلنگ‌زنی بیمارستان 400 تختخوابی ولیعصر 2 و مجتمع خدماتی- تجاری-اداری و مسکونی مجاور آن، با بیان اینکه اقدامات بهداشتی و درمانی مناسبی در سال‌های اخیر در کشور و استان صورت گرفته، اظهار کرد: در گذشته سرانه تخت‌های بیمارستانی در سطح استان و شهرستان زنجان مناسب نبود که با تکیه بر ظرفیت‌های بومی و ساخت و بهره‌برداری از این پروژه، شاهد افزایش سرانه مناسب تخت‌های بیمارستانی در زنجان خواهیم بود.

وی با اشاره به پروسه انجام ساخت بیمارستان ولیعصر 2 افزود: ساخت و تجهیز این بیمارستان بین 200 تا 220 میلیارد تومان هزینه نیاز دارد که تامین این رقم تنها با کمک‌های مردمی قابل تحقق نبود و از این رو، رویکرد و روش‌های دیگری برای ساخت و  تجهیز آن در استان برنامه‌ریزی شد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به استفاده از ظرفیت ایجاد شده در لایحه قانون بودجه سال 93 برای تغییر کاربری اراضی دستگاه‌های اجرایی و ایجاد ارزش افزوده ناشی از آن گفت: با استفاده از این ظرفیت، زمینی که در اختیار هیات امنای مجتمع بیمارستان ولعیصر بود، تغییر کاربری داده شد و با استفاده از ظرفیت بخش‌خصوصی و خیرین شهر، در این راستا مورد استفاده قرار گرفت.

وی با بیان اینکه شهر زنجان 500 تخت بیمارستانی به نسبت استاندارد سرانه کمبود دارد، یادآور شد: در این پروژه 400 تخت بیمارستانی همراه مجتمع مسکونی، اداری، خدماتی و تجاری نیز ساخته می‌شود که توجیه اقتصادی پروژه را منطقی و مثبت کند.

انصاری از آماده‌سازی 4.5 هکتار زمین پشت بیمارستان ولیعصر فعلی برای این منظور خبر داد و گفت: اجرای این پروژه، سه‌ساله تعریف شده که این اقدام مصداق بارز تدبیر دولت در راستای استفاده از منابع موجود برای برطرف کردن مشکلات مردم است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، خواستار کمک و مساعدت تمامی زنجانی‌ها برای ساخت و تکمیل این بیمارستان شد و گفت: حضور یک شرکت بومی برای ساخت و مشارکت در این طرح، نیازمند حمایت همه دستگاه‌های اجرایی است؛ به گونه‌ای که باید در مرحله خرید واحدهای اداری، تجاری، خدماتی و مسکونی در این اقدام خیرخواهانه شریک شد و حمایت کرد.

وی از شهرداری زنجان خواست مساعدت لازم در تعدیل قیمت عوارض‌های مربوطه را داشته باشد و این اقدام را برای برخورداری عمومی مردم شهر زنجان تلقی کرده و نگاه سود محور به این طرح نداشته باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز