خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی امور ورزش و جوانان کردستان:

سازمان‌های مردم‌نهاد نقش بسزایی در راستای توسعه دارند

معاون فرهنگی امور ورزش و جوانان کردستان با تاکید بر اینکه بحث اماکن آموزشی و فرهنگی سطح شهر بسته است؛ تصریح کرد: باتوجه به ظرفیت بالقوه‌ای که استان کردستان در زمینه ی فرهنگی و آموزشی دارد اگر هم‌افزایی و هم‌اندیشی صورت بگیرد سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند نقش بسزایی در راستای توسعه این امر ایفا کنند.

به گزارش ایلنا: هیرش رضایی امروز در جلسه هم‌اندیشی و تعامل سازمان‌های مردم نهاد با دستگاه‌های اجرایی ضمن تقدیر از همکاری دستگاه‌ها با سازمان اداره ورزش و جوانان اظهار داشت: جهت شروع فعالیت مدنی باید سازمان مردم نهاد از طریق ادارات اقدام به فعالیت کند و در حوزه ورزش و جوانان نیز نهاد‌ها با مراجعه به سامانه این اداره طی انجام مراحل و صدور مجوز می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

وی با اشاره به اینکه سازمان‌های مردم نهاد و سمن‌ها در ابتدا زیاد به مشکل برنمی‌خورند؛ افزود: مشکلات اصلی در ادامه نمود پیدا می‌کند که یکی از آن‌ها ثبت شماره است که پروسه‌ای زمان‌بر می‌باشد و به لحاظ مالی مشکلاتی را برای نهاد مربوطه بوجود می‌آورد.

معاون فرهنگی امور ورزش و جوانان بحث مالیاتی را یکی دیگر از مشکلات ذکر کرد و گفت: موسسات فرهنگی مشمول مالیات قرار نمی‌گیرند ولی متاسفانه مجبور به پر کردن اظهارنامه مالیاتی می‌شوند در حالی که شامل این موسسات نمی‌باشد و ما خواهان تعیین تکلیف در این زمینه هستیم.

رضایی با تاکید بر اینکه بحث اماکن آموزشی و فرهنگی سطح شهر بسته است؛ تصریح کرد: با توجه به ظرفیت بالقوه‌ای که استان کردستان در زمینهٔ فرهنگی و آموزشی دارد اگر هم‌افزایی و هم‌اندیشی صورت بگیرد سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند نقش بسزایی را در راستای توسعه این امر ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه هر سازمانی بابت هر موضوعی هزینه‌هایی را در اختیار دارد؛ گفت: برای مدیریت سازمان‌های مردم نهاد پیشنهاد می‌کنیم کمیته‌ای مشترک جهت ارائه طرح‌ها تشکیل شود تا از موازی‌کاری‌های صورت گرفته جلوگیری شود.

رضایی در پایان خاطرنشان کرد: با همت مدیر کل ورزش و جوانان مکانی را در استادیوم ملک نیا تحت عنوان خانه جوانان آماده کرده‌ایم که نیاز به حمایت دستگاه‌هایی ازجمله آموزش و پرورش و بهزیستی برای تکمیل این امر دارد.

کد خبر : ۴۳۸۳۷۰