خبرگزاری کار ایران

اظهارنظری که به عذرخواهی ختم شد؛

چمران: از همه پوزش می‌طلبم +سند

چمران: از همه پوزش می‌طلبم +سند
کد خبر : ۴۲۳۷۳۲

رئیس شورای شهر تهران در پی اظهار نظری در خصوص مردم سیستان و بلوچستان در برنامه تلویزیونی دست خط از شبکه پنج که با واکنش بسیار زیاد مردم این استان مواجه شد با انتشار نامه ای عذرخواهی کرد.

به گزارش ایلنا از زاهدان ، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در برنامه تلویزیونی "دست خط" در بخش پایانی مصاحبه خود در پاسخ به این سئوال که  "نزدیک به ۴ دهه از انقلاب گذشته و به نظر شما باید اینگونه مناطق محروم وجود داشته باشد؟ " چنین پاسخ داده بود :

چمران: من فکر می‌کنم متفاوت است. نقاط محروم قبل از انقلاب را دیدم. در سیستان و بلوچستان قبل از انقلاب بودم و دیدم. وقتی خرما خوردیم و هسته را بر زمین انداختیم بچه‌ها هسته خرما را برمی‌داشتند و میک می‌زدند. شرایط آن گونه که قابل تصور نبود.

که بخش پایانی پاسخ وی واکنش های بسیاری از موثرین سیستان و بلوچستان را در پی داشته است .

در همین راستا عباسعلی نورا نماینده ادوار مردم زاهدان و حوزه انتخابیه سیستان در واکنش به این اظهار نظر که آن را نوعی توهین قلمداد می کرد در صفحه شخصی خود نوشت : آنگاه که برای تبرئه خود به عزت مردم توهین روا می‌دارند تا مشکل خود را لاپوشانی کنند! اینقدر خرما داشتیم که مجانی در اختیار شما قرار می داریم جناب چمران!

جناب چمران به چه حقی عزت مردم سیستان و بلوچستان را خدشه دار می کنید؟ ما مردم سیستان و بلوچستان عزت خود را بالاتر از فقر می‌دانیم. حاضریم فقر را پذیرا باشیم و در تاریخ هم ، مردان سیوستان مردان مرد و هم مردان بلوچ راد مرد و شیران کویر ثابت کردند؛ که فقر موجب نمی شود ذلت را بپذیرند.

جناب چمران شما که خود را مرد اخلاق می دانید اگر از مردم ما عذر خواهی نکنید ما شما را نخواهیم بخشید و به شما توصیه می‌کنیم دیگر به استان ما سفر نکنید و هیچ وقت ادعای اخلاق مداری و خدمت به مردم نکنید که باورش برای ما دشوار است.

در این بین واکنش هنرمندان با آثار خود در کنار واکنش های گاه قابل تامل جوانان و موثرین سیستان و بلوچستانی بر اهمیت موضوع صحه گذاشت . 

اما پس از یک روز از این رویداد ها عکسی در فضای مجازی با دست خط مهدی چمران دست به دست می چرخد که گویا رئیس شورای شهر تهران از مردم سیستان وبلوچستان عذر خواهی کرده است .

متن این نوشته بدین شرح است :

خدمت مردم شریف سیستان وبلوچستان معروض می‌دارم آنچه که از این بنده نقل شده مقطعی کوچک از یک بیان توصیفی ایام دهه 1340 و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی است که خود هم مورد ظلم دستگاه قرار گرفتم و به عنوان سرباز صفر تبعیدی کنار مردم محروم منطقه شاهد عقب نگهداشتنهای منطقه بودم و غیر ممکن است که کوچکترین قصه ای جز وصف آن زمان مد نظر بوده باشد و چنانچه به زعم بعضی نامناسب بوده است با کمال احترام و ادب از همه پوزش می طلبم / مهدی چمران

چمران: از همه پوزش می‌طلبم +سند

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز