خبرگزاری کار ایران

مسئول مرکز کنترل ۱۲۵ آتش‌نشانی رشت خبر داد:

مزاحمت تلفنی بیش از ۷۰ درصد تماس برقرار شده با سامانه 125 آتش نشانی رشت

مزاحمت تلفنی بیش از ۷۰ درصد تماس برقرار شده با سامانه 125 آتش نشانی رشت
کد خبر : ۴۱۸۴۷۵

مسئول ستاد فرماندهی و مرکز کنترل ۱۲۵ آتش نشانی گفت: بیش از ۷۰ درصد از تماس‌های برقرار شده با سامانه فوریت ۱۲۵ آتش نشانی رشت مزاحمت تلفنی است.

به گزارش ایلنا از رشت، طبق آمار به دست آمده از ستاد فرماندهی و مرکز کنترل بالغ بر بیش از ۷۰ درصد تماسهای برقرار شده با سامانه فوریت ۱۲۵ آتش نشانی رشت مزاحمان تلفنی هستند.

علی فاخته مسوول ستاد فرماندهی و مرکز کنترل ۱۲۵ آتش نشانی تصریح کرد : شماره ۱۲۵ آتش نشانی برای هر آتش نشانان یادآور رخداد یک حادثه برای هموطن و آماده باش جهت اعزام به محل حادثه است.

وی در ادامه به مزاحمان تلفنی این سامانه اشاره داشت و افزود: متصدیان ارتباطات بطور ۲۴ ساعته پاسخگوی تمامی تماس‌ها بوده و در زمان بروز حادثه هدایت گر تیم های عملیاتی به محل حادثه هستند که از لحاظ فنی کار بسیار پیچیده و خواستار تمرکز، تخصص و تسلط کامل به مناطق مختلف شهر، تجهیزات یک به یک خودروهای آتش نشانی، چگونگی وضعیت پرسنل ایستگاههای ۱۲ گانه و موقعیت افسران ارشد سازمان و بسیاری از موارد دیگر است.

وی با اشاره به حجم بالای تماسهای غیر مرتبط و مزاحمین تلفنی که انرژی زیادی از متصدیان ۱۲۵ خواهد گرفت اشاره داشت و افزود: بسیاری از مزاحمت‌های تلفنی از طریق واحد بازرسی و حقوقی سازمان آتش نشانی پی گیری شده و یا در حال پی گیری است.

وی یادآور شد: برابر ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات و مجازات های بازدارنده هرگاه کسی به وسیله تلفن یا دستگاه های مخابراتی دیگر برای اشخاص حقیقی یا حقوقی ایجاد مزاحمت کند به مجازات حبس از ۱ تا ۶ ماه محکوم خواهد شد.

مسوول ستاد فرماندهی و مرکز کنترل ۱۲۵ آتش نشانی رشت با اشاره به موجود بودن سیستم ضبط مکالمات در ستاد فرماندهی و بیان اینکه کلیه تماس های ورودی به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی با تمامی جزئیات از قبیل روز، تاریخ و زمان در آن ثبت می گردد و قابل ارجاع به مراجع قضایی و انتظامی است افزود: ماموریت های کاذب بجز خستگی مفرط و ایجاد هزینه ماموریت و چشم انتظاری حادثه دیده و ایجاد خسارات مالی و جانی ناشی از آن چیزی را در پی نخواهد داشت از این رو به مزاحمان سامانه های فوریت توصیه می شود از تماس های مکرر و بی مورد جلوگیری کرده تا موجبات آسیب رساندن به شهروندان فراهم نشود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز