خبرگزاری کار ایران

مدیرکل هواشناسی گیلان خبر داد:

ارتقای ایستگاه‌های هواشناسی سنتی در استان گیلان

مدیرکل هواشناسی گیلان از ارتقای ایستگاه‌های هواشناسی سنتی در استان خبر داد و تصریح کرد: تعداد هشت ایستگاه هواشناسی این شهر به ایستگاه‌های هواشناسی خودکار مجهز شدند.

به گزارش ایلنا از رشت، بهمن کمانگر ظهر امروز درجمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان بیان کرد: سال ۹۴ گیرنده ماهواره هوا‌شناسی، مرکز رصد و ویدئو کنفرانس‌پیش‌بینی هوا در رشت راه‌اندازی شده است. 

مدیرکل هوا‌شناسی گیلان به نصب و راه‌اندازی سامانه جامع هوا‌شناسی خودکار فرودگاهی در سال ۹۴ در فرودگاه گیلان اشاره کرد و بیان داشت: تا پایان امسال سامانه مذکور عملیاتی می‌شود و می‌توانیم بادهای شدید و دید کمتر از یک‌هزار متر در شرایط مه برای بهترین تصمیم در نشاندن هواپیما را به خلبان ارائه کنیم. 

کمانگر از ارتقای ایستگاه‌های هوا‌شناسی سنتی در استان خبر داد و تصریح کرد: تعداد هشت ایستگاه هوا‌شناسی گیلان به ایستگاه‌های هوا‌شناسی خودکار مجهز شدند. 

مدیرکل هوا‌شناسی گیلان خاطرنشان کرد: اکنون سامانه اختصاصی وایرلس ارسال داده و اطلاعات برای مناطق شرق استان راه‌اندازی شده و تا پایان امسال تمام استان تحت تاثیر این سامانه قرار می‌گیرد. 

کمانگر به توسعه سامانه هوا‌شناسی کاربردی گیلان در سال ۹۳ اشاره کرد وافزود: تفکر تغییر رویکرد و ایجاد سامانه جامع که بتواند اطلاعات هوا‌شناسی را کاربردی‌تر کند، در استان ایجاد شده است. 

وی با اشاره به اینکه در برنامه مذکور تغییر رویکرد در فعالیت‌های هوا‌شناسی با اولویت دادن به نیاز کاربران ایجاد شده است، گفت: بازنگری و اصلاح فرآیند از ویژگی‌های سامانه جامع هوا‌شناسی است. 

مدیرکل هوا‌شناسی گیلان به پوشش شش محصول راهبردی کشاورزی توسط هوا‌شناسی گیلان اشاره کرد و افزود: تمرکز اصلی بر خواسته‌های کشاورزان است. 

کمانگر با بیان اینکه مبلغ ۱۲۵ میلیون تومان برای انجام تعهدات برای سال زراعی ۹۳ ـ ۹۴ و ۹۴ ـ ۹۵ اقدام شده است، اظهار کرد: مدت ۳۶۰ ساعت جلسه‌های کار‌شناسی در اداره کل هوا‌شناسی برگزار شده است. 

کمانگر از جایگزین کردن مدیریت خطرپذیری با مدیریت بحران در اداره کل هوا‌شناسی گیلان خبر داد و بیان کرد: کمک به اقتصاد کشاورزی شامل کاهش خسارت، ارزش افزوده، صرفه‌جویی در نهاده‌ها و ارزش افزوده عملکرد از ویژگی‌های مدیریت خطرپذیری است. 

وی به دریافت ۵۰ درصد از اعتبارات مصوبات از محل اعتبارات مدیریت بحران استان اشاره کرد و بیان داشت: مبلغ ۲۵ میلیون تومان از محل اعتبارات هزینه‌ای اداره کل هوا‌شناسی گیلان پرداخت شده است.

کد خبر : ۴۱۸۴۷۲