خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره منابع طبیعی خراسان شمالی خبرداد:

مقابله با بیماری ذغالی بلوط در جنگل‌های هیرکانی

رئیس اداره جنگلداری وجنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: مقابله با بیماری ذغالی بلوط در جنگل‌های هیرکانی در مرحله نخست، با آفت ذغالی بلوط در 200هکتار از جنگل‌های استان مقابله شد.

به گزارش ایلنا، جلال حسین نژاد گفت: بروز بیماری ذغالی بلوط در اثر خشکسالی‌های چند سال اخیر بوده است.

حسین نژاد اظهار داشت: برای حفظ این گونه و دیگر گونه‌های ارزشمند و جلوگیری از سرایت بیماری به دیگر درختان و خشکیدگی آنها، در مرحله نخست، مقابله با این آفت در 200هکتار از جنگل‌ها اجرا شد.

وی افزود: در طرح حذف درختان بیمار، کارشناسان بخش جنگل این اداره کل، چوب‌های آلوده و شاخه‌های خشکیده و بیمار را پس از قطع و جمع آوری، در داخل کوره‌های سربسته می‌سوزانند.

وی با بیان اینکه جنگل‌های هیرکانی خراسان شمالی در 65 کیلومتری غرب مرکز استان در روستای درکشِ شهرستان مانه و سملقان واقع شده است، گفت: این جنگل‌ها از نظر ارزش ژنتیکی، حفظ منظر و ایجاد تعادل در اکوسیستم‌های خاکی و آبی منطقه، اهمیت فراوانی دارد.

حسن نژاد افزود: این جنگل‌ها که از قدیمی‌ترین جنگل‌های شکل گرفته در جهان است، گونه‌های منحصر به فردی همچون بلوط، افرا کرکو و شیردار، بارانک، گیلاس وحشی، گلابی و ازگیل دارد و از نظر حیات وحش نیز زیستگاه تعدادی از گونه‌های جانوری مهم کشور است.

کد خبر : ۴۱۵۸۶۳