خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان

صدا و سیما تنها 32 درصد از تعهدات خود در طرح کاهش آلودگی هوا انجام داده است

استاندار اصفهان گفت: صدا و سیما فقط 32 درصد از تعهدات خود نسبت به طرح جامع را انجام داده اما وقتی که هوا آلوده می‌شود سرخط خبر صدا و سیما آلودگی هوای اصفهان است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، رسول زرگرپور امروز در همایش روز هوای پاک در دانشگاه صنعتی اصفهان با تبریک به مناسبت پیروزی دیپلماتیک کشور در عرصه هسته‌ای، با اشاره به رویکردهای متعدد استان در قبال معضلات اظهار کرد: در سال‌های گذشته دو رویکرد برای مشکلات ارایه می‌شد اول اینکه عده‌ای دلسوز و امیدوار که برای حل مسائل فقط طرح مسأله می‌کردند و دوم گروهی بودند که ندای نابودی سر می‌دادند و هر روز برای اصفهان مراسم ختم می‌گرفتند.

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان همچون دو روی یک سکه است، افزود: یک روی آن دریایی از امکانات، ظرفیت‌ها و مزیت‌هاست که در کمتر استان دیگری وجود دارد اما در روی دیگر سکه با مجموعه‌ای از چالش‌ها، معضلات و مشکلات روبه رو می‌شویم که همگی در سطح ملی هستند؛ اصفهان استانی ملی است و مشکلات ملی هم دارد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه صنایع نه تنها برای اصفهان منفعت نداشته اند بلکه باعث نقمت شده‌اند  تاکید کرد: به همه استانداران کشور اعلام می‌کنم که صنایع استان اصفهان را با یک شاخه گل به هر استانداری که خواست هدیه می‌دهیم.

زرگرپور با اشاره به روند حل معضلات اصفهان ادامه داد: ابتدا مسئله را شناسایی سپس راه‌حل‌ها را بررسی و سپس سریع به دنبال اجرای آن می‌رویم این در حالی است که کارشناسان و دوستداران در مورد چالش‌ها نباید فقط صورت مسأله را مطرح کنند بلکه باید گریه و زاری را تمام و با قدرت و قوت به ارائه راه‌حل و انجام آن بپردازند.

وی با اشاره به نرخ بیکاری دو درصد بالاتر از متوسط کشور  در استان اصفهان، گفت: با همه مشکلات این استان معتقد هستیم که مسئله آلودگی آب، خاک و صوت اولویت شماره یک اصفهان است و در این مورد هیچگاه به دنبال مقصر نیستیم بلکه به دنبال راه حل هستیم.

استاندار اصفهان اظهار کرد: امروز طرح جامع کاهش آلودگی هوای اصفهان 60 درصد پیشرفت داشته و 40 درصد از این طرح عقب هستیم به همین دلیل این طرح سال آینده نیز ادامه خواهد یافت، اما مدیریت شهری نیز باید بداند که از 96 درصد تعهد خود نسبت به طرح فقط 56 درصد پیشرفت داشته است.

زرگرپور با اشاره به  نقش رسانه‌ها ادامه داد: داشتن انصاف کار سختی نیست. چطور می‌شود که طرحی به این خوبی ارائه شود که پیشرفت‌های خوبی نشان می‌دهد اما مدام بگوییم چه کاری انجام شده است؟

وی تاکید کرد: تمام دستگاه‌هایی که مسؤولیت داشته و مسؤولیت خود را انجام نداده‌اند ملزم هستند که به وظایف خود صد درصد عمل کنند. هیچ صنعت جدیدی در اصفهان نباید ایجاد شود بلکه همین صنایع فقط باید به سمت سبز شدن حرکت کنند.

کد خبر : ۳۳۹۶۴۲