خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ورزش و جوانان استان لرستان

سرانه فضای ورزشی در استان پایین‌تر از میانگین کشوری است

مدیرکل ورزش و جوانان استان لرستان گفت: سرانه فضای ورزشی در استان پایین‌تر از میانگین کشوری است و در رتبه ۲۸ کشوری قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، علی‎یاور عزیزپور در جلسه هم‎اندیشی ورزش و تجلیل از مدال‎آوران پاراآسیایی اینچئون گفت: در مدت ۱۴ ماهی که در خدمت ورزش استان هستم، بخش‎های مختلف را بررسی و بر این اساس برنامه‎ای را تدوین کرده‎ایم.

یاور عزیزپور با اشاره به کارهای اجرا شده در این مدت افزود: یکی از کارهای مهمی که اجرا کردیم بحث واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی بود که در گذشته بیشتر این واگذاری‎‌ها غیرواقعی بود و درآمد آنچنانی نداشتیم. ۷ استخری که در استان وجود دارند، عمدتاً تعطیل بودند و ۷۰-۸۰ میلیون تومان بدهی داشتند که ساماندهی کردیم. برخی سالن‎‌ها وضعیت نامناسبی داشتند که فضای آنها را به حد استاندارد رساندیم.

وی با توجه به وجود بزرگ‌ترین خانه کشتی کشور در خرم‎آباد، گفت: علاوه بر این، خانه‎های کشتی کوهدشت، پلدختر و دورود را احداث و برای کل استان ۱۳ تخته تشک خریداری و در بین شهرستان‎‌ها توزیع کردیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه برای چند رشته دیگر نیز خانه تخصصی احداث یا تجهیز کرده‎ایم و الان کمتر رشته‎ای در استان پیدا می‌‎شود که مشکلی برای فضای ورزشی داشته باشد، اظهار کرد: تاکنون حدود ۱۴ پروژه‎ی عمرانی را به بهره‎برداری رسانده‎ایم و تا دهه مبارک فجر ۴-۵ پروژه دیگر را افتتاح خواهیم کرد.

وی با تأکید بر اینکه فضاهای ورزشی استان خیلی کم هستند، عنوان کرد: میانگین سرانه فضای ورزشی در کشور ۷۶ سانتیمتر مربع به ازای هر نفر بوده که این آمار در لرستان بیش از ۵۲ سانتیمتر است. با ۱۶ هزار مترمربع که در دهه فجر به بهره‌برداری می‌‎رسد سرانه لرستان بالغ بر ۵۳ سانتیمتر می‌‎شود.

عزیز‌پور یادآرو شد: بیشترین سرانه استان متعلق به شهرستان ازنا با ۹۰ سانتیمتر مربع و کمترین، کوهدشت و سلسله با  ۳۱سانتیمتر هستند. در بین استان‎های کشور مکان ۲۸ را داریم.

وی با توجه به اینکه بیشتر هیأت‎های استان بدهکار هستند و حساب بانکی آنها مسدود است، تصریح کرد: وزارت ورزش برای هیأت‎‌ها تاکنون فقط ۲۰۰ میلیون تومان به ما داده که با ۴۶ هیأتی که داریم به هر کدام ۴ میلیون تومان می‌‎رسد و انتظار داریم که استاندار کمک بیشتری به ما کند.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی شده بود که اداره کل ورزش و جوانان امسال ۷۰۰ میلیون تومان درآمد داشته باشد، گفت: تاکنون ۶۰۰ میلیون تومان درآمد برای این اداره کل عاید شده است.

عزیزپور یادآور شد: میزان درآمد این اداره کل تا پایان سال به بیش از ۷۰۰ میلیون تومان خواهد رسید.

کد خبر : ۳۲۶۴۳۸