خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان

مرمت کشتی روسی نیازمند ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: طبق برآوردهای به عمل آمده و نظریه کارشناسان برای روشن کردن و زوایای پیدا و پنهان کشتی روسی و دستیابی به پیشینه تاریخی آن را به اعتباری بالغ‌بر ۵۰۰ میلیون ریال نیازمندیم.

به گزارش ایلنا، رضا علیزاده در خصوص وضعیت کشتی روسی که بقایای آن در سواحل رودسر پیدا شده است، بیان کرد: از زمان کشف این اثر تاریخی در سواحل شهرستان رودسر ، تیم کارشناسی ، مرمت و هویت شناسی در محل استقرار یافته و کار کارشناسی خود را آغاز نموده اند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات پژوهشی بر روی بقایای این کشتی روسی در حال انجام است ، بر ضرورت بهره گیری از افراد متخصص در امر شناسایی و مرمت میراث فرهنگی، جهت مطالعه بر روی این کشتی که جزء میراث فرهنگی کشور در استان گیلان است، تاکید کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه جاری شدن سیل اخیرا در منطقه قلعه رود رودسر سبب نمایان شدن این اثر تاریخی شده است، اضافه کرد: با توجه به برآوردها برای امورات مرمتی و پژوهشی به اعتباری بالغ‌بر ۵۰۰میلیون ریال نیازمندیم تا بتوانیم زوایای پیدا و پنهان این کشتی را باز و پیشینه تاریخی آن را روشن نماییم.

علیزاده در خاتمه گفت: با کشف این میراث ارزشمند ، بخشی از زوایای پنهان تاریخ ، فرهنگ و تمدن کشور و گیلان زمین شفاف و بازگویی می شود.

 

کد خبر : ۳۲۴۲۲۱