خبرگزاری کار ایران

برای نهمین سال پیاپی صورت گرفت

همنوایی مردم کاشان با امام زمان(عج) در مقتل خوانی زیارت ناحیه مقدسه

همزمان با عصر روز عاشورا، هزاران نفر از عزاداران حسینی برای نهمین سال پیاپی در مراسم مقتل خوانی و قرائت زیارت ناحیه مقدسه امام زمان (عج) که توسط موسسه امیرالمؤمنین علیه‌السلام کاشان در سالن شهدای بسیج این شهرستان برگزار شد حضور یافتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان، در این مراسم که با سخنرانی رئیس حوزه های علمیه منطقه کاشان حجه الاسلام منصور فرجی و نوای حجه الاسلام مجتبی حسن زاده مدیر عامل مؤسسه امیر المومنین علیه السلام کاشان همراه بود؛ نزدیک به پنج هزار نفر از مرد و زن از کودک و نوجوان و جوان، بر غربت و مظلومیت سید و سالار شهیدان و شهدای دشت کربلا گریستند و بر سینه زدند.

بر اساس این گزارش؛ مکان برگزاری مراسم در حالی مملو از جمعیت بود که عزاداران حسینی، با قرائت زیارت ناحیه مقدسه، فریاد «یا حسین» سر می‌دادند چراکه این زیارت بسیار خاص بوده و خود یکی از مقاتل معتبر به شمار می‌رود که در آن مقتل خوان و مرثیه‌سرا امام عصر (عج) بوده و زیارت شوندگان، امام حسین علیه‌السلام و شهدای دشت کربلا هستند و چه بیان مصیبتی بالاتر از آن‌که از ناحیه امام عصر (ارواحنا له الفداء)  باشد.

دربیانشان و عظمت زیارت ناحیه مقدسه گفتنی است که این زیارت، انسان را با انبیاء و کمالاتشان آشنا کرده و صحنه کربلا و مظلومیت کربلاییان را نیز ترسیم نموده و نام مشهور و معروف این زیارت، جایگاه و صدور آن را مشخص می‌کند چراکه همه‌ی دل‌ها متوجه صاحب‌الزمان (عج) است.

در خصوص سابقه صدور و مستند بودن این زیارت گفتنی است که علامه مجلسی در «بحار» و سید ابن طاووس در «اقبال» و همچنین شیخ طوسی با سندهایشان آن را روایت کرده‌اند و همچنین این روایت به دست شیخ محمد بن غالب اصفهانی صادرشده و تعابیر والای این زیارت، حاکی از صحت صدور آن است.

گفتنی‌ست محتوای کلی این زیارت به ده  بخش تقسیم می شود.

کد خبر : ۳۱۶۰۰۴