خبرگزاری کار ایران

عضو انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان مشهد

تا تشکیل مجلس دهم، هیچ امیدی به نمایندگان فعلی نیست

عضو انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان مشهد گفت: نمایندگان مجلس آن‌قدر در مسائل سیاسی و دغدغه‌های حزبی و گروهی غرق بودند که فرصتی برای بررسی و واکاوی دردهای بخش صنعت نیافتند.

امیر شهلا در گفتگو با خبرنگار ایلنا در مشهد، اظهار کرد:  به جای این که نمایندگان مجلس از کارآفرینان استان وقت بخواهند تا با بیان معضلات پیش رو، آن ها را در انجام وظایف نمایندگی خویش کمک کنند، تولیدکننده باید وقت خود را برای دیدن وکلایش صرف کند و بعد این جمله را بشنود که وقت نداریم.

این فعال بخش صنعت با اشاره به برخورد چند تن از نمایندگان استان با فعالین بخش اقتصادی خراسان رضوی که برای تشریح وضعیت بغرنج واحدهای صنعتی در جلسه مشترکی شرکت کرده بودند، افزود: نماینده در حوزه انتخابیه‌اش باید مشکلات و مصائب موکلینش را بشنود و بکوشد تا از طریق قدرتی که قانون به او داده، در مرکز این مشکلات را برطرف کند.

وی ادامه داد: روز پنجشنبه (30 مهرماه) نمایندگانی از تشکل‌های اقتصادی استان به دعوت مجمع نمایندگان خراسان در جلسه‌ای حضور می‌یابند تا آخرین وضعیت واحدهای تولیدی، آمار نگران‌کننده تعدیل نیروی انسانی واحدها، مشکل سرمایه در گردش و نقدینگی تولیدکنندگان را با وکلایشان در میان بگذارند و راهکارهای پیشنهادی خود را برای برون‌رفت از وضعیت فعلی با ایشان مطرح کنند اما باکمال تأسف یکی از نمایندگان مجمع استان با اعلام این مطلب که فقط نیم ساعت وقت دارید، خواستار کوتاه کردن صحبت‌ها می‌شود و فعالین اقتصادی در اعتراض به این نحوه برخورد، جلسه را ترک می‌کنند.

عضو انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان مشهد افزود: نمایندگان محترم در طول چهار سال گذشته هیچ جلسه‌ای را برای شنیدن مشکلات صنعتگران برگزار نکرده‌اند و حالا هم که حوصله شنیدن دردها و آلام حوزه تولید را ندارند.

شهلا افزود: متأسفانه کارنامه مجلس نهم در بخش تولید و اشتغال، کارنامه قابل دفاعی نیست. نمایندگان آن‌قدر در مسائل سیاسی و دغدغه‌های حزبی و گروهی غرق بودند که فرصتی برای بررسی و واکاوی دردهای این بخش نیافتند. این در حالی است که بخش خصوصی استان، در همه این سال‌ها یک‌تنه، بار تولید و اشتغال استان را به دوش کشید و تا حد ممکن از فرصت‌های شغلی و وضعیت تولید استان حمایت کرد.

عضو انجمن صنفی روزنامه‌نگاران مشهد، توهین به فعالین بخش خصوصی را توهین به همه آن‌هایی دانست که در جبهه تولید مشغول جهاد مقدس هستند.

وی تأکید کرد: مگر نمایندگان بخش خصوصی رفته بودند تا عرض حاجت شخصی‌شان را به سمع و نظر نمایندگان برسانند؟ آن‌ها از قاطبه صنعت و تولید استان نمایندگی داشتند تا وضعیت حال حاضر بخش اقتصاد را تشریح کنند و بگویند رکود چه بلایی بر سر صنعت استان آورده، اما نحوه برخورد نماینده محترم نشان داد لااقل تا تشکیل مجلس دهم و انتخاب نمایندگان جدید، هیچ انتظاری از وکلای مردم در استان نمی‌توان داشت.

شهلا در پایان با اشاره به وضعیت رکود تورمی موجود در حوزه اقتصاد خاطرنشان کرد: بخش خصوصی در طول ده سال گذشته از همه توان و بضاعتش برای سرپا ماندن و ادامه حیات دادن استفاده کرده و تداوم این وضعیت دیگر برایش ممکن نیست. باید چاره عاجلی برای مشکلات این بخش اندیشید و در غیر این صورت امیدی به تداوم وضع موجود و افزایش تولید ناخالص ملی نمی‌توان داشت.

کد خبر : ۳۱۵۹۸۹