داستان مترو تمام نمیشود
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: لوکوموتیو قطار شهری به حرکت افتاده و مسیر حرکتی قطار شهری به سمت خاتمه شدن میرود.
به گزارش ایلنا، علیرضا صلواتی با بیان اینکه مترو اصفهان بعد از حدود ۱۴ سال آرام آرام نخستین گامهای بهرهبرداری را بر میدارد، اظهار داشت: فاز نخست خط یک قطار شهری اصفهان به طول ۱۱. ۲ کیلومتر از مسیر شهرک قدس واقع در شمال اصفهان تا میدان شهدا که یکی از نقاط مهم تبادل سفر در سطح شهر است، در ۱۰ ایستگاه افتتاح میشود.
وی با اشاره به اینکه ساعات کار قطار شهری در ماه نخست سه ساعت است، افزود: مترو فعلا از ساعت ۷ تا ۱۰ صبح فعالیت خواهد کرد و به مرور زمان تا پایان سال جاری، با ورود رامهای جدید و انجام تستهای آزمایشی، به حداکثر زمان استفاده یعنی از ساعت ۶ تا ۲۲ با سرفاصله حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه خواهد رسید.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان بیان کرد: مترو با دو رام راهاندازی میشود و یک رام هم به صورت آمادهباش است و در مواقعی که مشکل و یا نقصی در قطار پیش بیاید، رام بعدی وارد خط خواهد شد که اختلالی در سرویسدهی به شهروندان به وجود نیاید.
وی میزان اعتبار هزینه شده در قطار شهری اصفهان را حدود یکهزار و ۴۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد که با همت شهرداری اصفهان و دولت پرداخت شده است و تصریح کرد: گامهای محکمی برای تکمیل خط یک مترو برداشته شده و تلاش شبانهروزی و سه شیفت را در مجموعه قطار شهری اصفهان شاهد هستیم.
صلواتی تاکید کرد: در حال حاضر ایستگاه امام حسین (ع) در حال تکمیل سقف و ستون است و امیدواریم تا پایان سال این ایستگاه تکمیل و محدودیتهای ترافیکی این منطقه برداشته شود.
وی با اشاره به ساخت ایستگاه میدان انقلاب که همچون ایستگاه امام حسین (ع) جزو نقاط بحرانی قطار شهری به حساب میآید، ادامه داد: این ایستگاه نیز در صورت تامین اعتبار به موقع و تلاش شبانهروزی، ظرف دو سال تکمیل میشود و امیدواریم تا پایان سال ۹۶ خط یک قطار شهری به طور کامل به بهرهبرداری برسد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه این روزها مترو اصفهان روزهای آغازین خود را طی میکند و داستان مترو تمام نمیشود، گفت: به جهت تکمیل خط یک قطار شهری، در آینده هم برخی محدویتهای ترافیکی در شهر ایجاد خواهد شد اما باید بگویم لوکوموتیو قطار شهری به حرکت افتاده و مسیر حرکتی قطار شهری به سمت خاتمه شدن میرود.
وی خاطر نشان کرد: مردم اصفهان طی چند سال گذشته به ویژه در ماههای اخیر که محدودیتهای ترافیکی هسته مرکزی شهر بیشتر شد، صبوری زیادی از خود نشان دادند.
صلواتی در بخش دیگری از صحبتهای خود اظهار داشت: تلاش میشود خطوط اتصالی قطار شهری اصفهان به شهرهای اطراف اصفهان از جمله سپاهانشهر و بهارستان در جنوب و شاهینشهر در شمال هم عملیاتی شود و امیدواریم همزمان با پایان خط یک، بتوانیم خطوط حومهای شهر اصفهان را نیز تکمیل کنیم.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان اضافه کرد: اتصال متروی اصفهان به مترو شهرهای حومه میتواند در افزایش جابهجایی مسافران و کاهش سفرهایی که ترافیک شهری ما را درگیر میکند، تاثیر زیادی داشته باشد و در نتیجه آلودگی هوا را نیز تا میزان قابل توجهی کاهش دهد.