خبرگزاری کار ایران

مازندران جزء استان‌های پیر کشور است

معاون بهزیستی مازندران گفت: در کشور حدود 6.5 میلیون سالمند وجود دارد که به افراد بالای 60 سال اطلاق می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر، معاون امور توانبخشی بهزیستی مازندران در همایش تجلیل از سالمندان که امروز در مرکز سالمندان نیایش شهرستان بهشهر برگزار شد اظهار کرد: با توجه به افزایش تعداد سالمندان در جامعه باید از توان و تجارب آن‌ها برای پویایی جامعه استفاده کرد تا با چاش‌های جدی مواجه نشویم.

علیرضا قلندری با اشاره به ارتقای سلامت سالمندان در چنین مراکزی گفت: این افراد به دلیل مشکلاتی نتوانستند در جامعه حضور داشته باشند که بهزیستی متولی آنان شد.

وی ادامه داد: در کشور حدود ۶. ۵ میلیون سالمند وجود دارد که به افراد بالای ۶۰ سال اطلاق می‌شود.

معاون بهزیستی مازندران در این همایش تصریح کرد: طبق آخرین سرشماری ۸. ۳ درصد جمعیت کل کشور را افراد سالمند تشکیل می‌دهند اما این میانگین در استان ۹. ۸ می‌باشد.

قلندری با توجه به آمار سالمندان در مازندران اعلام کرد: میانگین تعداد سالمندان در مازندران بیشتر از میانگین کشوری است به همین خاطر استان ما جزو استان‌های پیر کشور محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: در مازندران بیش از ۳۰ هزار نفر از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند و مراکز روزانه سالمندان روبه پیشرفت و در حال افزایش است.

قلندری گفت: در هرجامعه‌ای امکانات و فضای شهری متناسب با سالمندان باید ایجاد شود و از مسئولان بهشهر تقاضا داریم تا شورای سالمندی شهرستان را جدی بگیرند.

معاون امور توانبخشی مازندران در پایان گفت: با توجه به این امار‌ها بحث سلامت و رفاه سالمندان به عنوان یکی از نمادهای توسعهٔ پایدار از دغدغه‌های مهم سازمان بهزیستی است.

کد خبر : ۳۱۰۵۵۴